Förnamn: Peter
Efternamn: D
Då var saken _nästan_ biff
Vi har fått ett område tilldelat, vi har varit där och tittat och väntar nu på kontraktet för att skriva på. Området är ungefär 20 hektar och består i blandat skog, mest gran och tall. Det påminner om "nya mölnlycke" för er som spelat där. Vissa delar är tyvärr lite snåriga och en del är också sankt. Den är lätt kuperat och relativt öppen på det stora hela. Det är inte marken med stort M men det är en helt klart brutalt mycket mer spelbar mark än vad vi har just nu.
Bjud in jaktlaget på ett spel, kanske blir de då mer vänligt inställda. Lite mat å gransämja gör under vid förhandlingar Sen vet jag iof inte vad det är för typ av människor de kanske tycker det e skittrist å töntigt men värt ett försök e det kanske.
Dessutom kan man ju kanske göra ngn deal, typ att det första området (som så så sjukt bra ut) får endast användas långt ifrån jaktsesång eller så, typ 1-2mån innan lämmnas det.. och då får man vara på det andra stället.
Det borde väll snarare leda till mer djur där eftersom vår närvaro kommer minska avbetning och därför leda till större mat tillgång senare... det kanske ioff inte gör någon skillnad. Jag har ju inte direkt koll på hur mycket djur de finns i sverige å hur utbetat det är osv men det var en tanke iallafall.
En annan grej jag tänkte på ar att det faktiskt finns endel vilda rådjur i SLOTTSKOGEN där det ju kryllar av människor och skrikande barn, det borde väll betyda att djuren inte blir riktigt så rädda som man kan tro. Aven många villaägare i utkanterna av staden har problem med både rådjur, älg mm.. så vår närvaro kan inte vara så farlig.
Hmmmm... jaaa... några tankar iallafall, som ni ioff troligen tänkt på men men.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori