Blev medlem: 24 feb 2017, 15:22 Inlägg: 4 Ort: V. Frölunda / Kortedala
Förnamn: Jonas
Efternamn: Säll
Hej har en ASR104 från APS med en V.2 HYBRiD gearbox med quick change spring system (100% compatible with TM parts) Som har en 110 fjäder i sig. Letar efter tips från mer kunniga om vad jag kan stoppa i den vill gärna få upp den till en fullgod Auto B. Utan att den havererar. Behöver jag byta ut något eller är det bara att dra till röda och köpa en 130 fjäder?
Edit: kör med Li-Po 1100mAh 7,4V kommer jag behöva uppgradera batterierna också?
För att få högre utgångshastighet behöver du inte uppgradera mer än att sätta i en starkare fjäder. Hur väl bössan tätar gör skillnad också, men att pilla med det är ett större projekt.
En tyngre fjäder kommer att innebära större krafter och mer slitage på alla mekaniska delar (kugghjul, pistong etc), men i stort sett skall det funka bra att bara köra på med de delar du har tills de går sönder och sedan byta dem efter hand.
En tyngre fjäder är jobbigare för motorn att dra upp, så om du inte byter batteri till 11V kommer du att få en lägre ROF. Högre spänning på batteriet ger också mer slitage, men där gäller samma som innan; byt när saker går sönder. Möjligen kan det vara trevligt med en billig mosfet för att undvika sotbeläggningar på kontaktdonen i avtryckaren.
Sedan kan man ju givetvis meka till oändligheten och byta ut i stort sett allting internt i bössan ifall man tycker att det är roligt att meka och uppskattar perfektion, men för att bara få större utgångshastighet räcker fjäder och batteri.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori