Aktuellt datum och tid: 26 maj 2024, 15:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: FPS?
InläggPostat: 18 okt 2007, 16:58 
Offline

Blev medlem: 18 okt 2007, 16:29
Inlägg: 8
Ort: Göteborg
Har länge plannerat att börja med airsoft, men det har aldrig tagit form. Framåt våren plannerar jag att införskaffa diverse saker. Hur som hellst, jag har gjort mycket efterforskningar på diverse forum (Arnies och airsoftsverige b la) och har kommit fram till kandidater till ett första vapen. Detta är inte en fråga som har med vilket jag skall välja baserat på vilken som är bäst osv av G&P, WGC Custom (som egentligen är G&P) eller ICS, utan utgångshastigheter.

Nej, jag är inte behov av världens trimmade grej precis, saken är att jag vill ha en i metal och därför, efter mycket detektivarbete, verkar dessa tre vara de som har fått bäst utlåtande av folk. ICS M4:orna ligger på 90-100 m/sek, men G&P/WGC ligger mellan 330-360 FPS(100-110 m/sek) vilket jag till en början (om inte jag har fattat fel) trodde var någon slags norm som de flesta hade, men efter att ha spanat på detta forum om spel osv, verkar det som om ni har någon regel runt 328, vilket jag inte har något problem med och vill anpassa mig efter, och som sagt är inte ute efter en jättetrimmad bössa, men det är ju inte mitt fel att de i metal ligger på lite högre än TMs ;), så skulle folk kolla snett på en om man dök up med en WGC/G&P och skulle folk anse att bössan går för snabbt osv och ha en ovilja att låta en vara med?

Vill påpeka att jag har åldern inne då jag är 24 år ung...

_________________
- Björn


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: FPS?
InläggPostat: 18 okt 2007, 17:38 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:26
Inlägg: 788
Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Tjena och välkommen.
328 fps brukar vara rätt standard för 0m säkerhetsavstånd. Kraftigare än så måste man hålla sig på mer än 5 meters avstånd etc. Så en bössa med sådär 350-400 fps är inga problem alls, så länge man håller de avstånd som reglerna påvisar. :)

Kan själv rekommendera WGC-bössorna, den jag hade var mycket stabil och fin. :) (Var iofs nöjd med min ICS M4 med.. :P )

_________________
// Jonas Aronsson | http://www.airsoftsverige.com | ГРУ 13 Спецназ | 719. I.D.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: FPS?
InläggPostat: 19 okt 2007, 07:58 
Offline

Blev medlem: 18 okt 2007, 16:29
Inlägg: 8
Ort: Göteborg
Ok, man tackar

_________________
- Björn


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: FPS?
InläggPostat: 26 okt 2007, 11:37 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 apr 2007, 12:52
Inlägg: 74
Ort: Borås
En del arrangörer väljer att ha en nolltolerans på 328FPS också, man får inte ha något vapen som chronar över det. Men så länge du har en bössa som chronar under 328 FPS kan du spela vart du vill. Det går ju att trimma ner en bössa också. Jag har gjort det med min WGC custom, är nog inget jag skulle rekomendera dock, kablarna dåligt dragna (de skavs sönder) samt väldigt idiotisk batterikontakt. Annars är jag förvisso nöjd med bössan, känns bara som att de på WGC inte brytt sig när de gjort den, tagit sig den lilla extra tiden för att få det bra. Men det är min bild =)

_________________
Klasse
R.I


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010