Inläggsrubrik: Förvirrad angående reglerna för VSAF spel + fråga om mag
Postat: 06 maj 2008, 10:59
Blev medlem: 05 maj 2008, 07:38 Inlägg: 19 Ort: Göteborg, Hisingen, tolered. (12 min från centralen.)
Citera:
*BESVARAD* Fråga 1 = VASAF regler Står i reglerna att man måste vara medlem för att vara med och spela. Med medlem menas att? Vara med i forumet eller i sj sälskapet? För jag har inte råd att både betala medlemsavgift och avgifter för varje spel jag är med i.. Hittar nämligen inga spel i GBG, närmaste e då vid bergsjön vid vatten tornet om det e bergsjön här i GBG ni menar då.. *BESVARAD*
Fråga 2 = Magasin cap. + fråga. Står att övriga vapen får ha max 80 kulor. Jag har ett standard mag som följde med när jag köpte mitt vapen och tror den rymmer mer en 80. Är det ok om man använder mag med 80+ kulor om man "förbereder" plastpåsar eller liknande med 80 kulor i varje "påse" som man laddar om med? Då jag ej har tillgång till att köpa hem från utlandet eller liknande
_________________ Ak- Arsenal user...
Senast redigerad av Ikimasu 06 maj 2008, 14:17, redigerad totalt 2 gånger.
Inläggsrubrik: Re: Förvirrad angående reglerna för VSAF spel
Postat: 06 maj 2008, 13:24
Blev medlem: 04 maj 2005, 07:30 Inlägg: 1043 Ort: Göteborg, Kungsladugård
Förnamn: Hampus
Efternamn: Samuelsson
De som menas är att man måste vara medlem för att arra ett vsaf spel. De regler du läste där är det som måste uppfyllas för att få kalla sig just "VSAF-spel". Du är fortfarande lika välkommen!
Stämmer med bergsjön, det är det stället som det spelas mest på och det enda vi har i göteborg.
Inläggsrubrik: Re: Förvirrad angående reglerna för VSAF spel + fråga om mag
Postat: 06 maj 2008, 17:03
Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Det spelar ingen roll hur många kulor ditt magasin _kan_ ha, det som räknas är att du bara _laddar_ det med max 80 kulor. (Så midcap etc är tillåtet, om man bara laddar 80).
Inläggsrubrik: Re: Förvirrad angående reglerna för VSAF spel + fråga om mag
Postat: 06 maj 2008, 18:47
Blev medlem: 05 maj 2008, 07:38 Inlägg: 19 Ort: Göteborg, Hisingen, tolered. (12 min från centralen.)
Gött, det bästa med airsoft är att det byggs på 80% ärlighet i de flesta fallen! TAck för allt svar. Hoppas det blir spel i berjsön denna söndag då kommer jag!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori