Förnamn: Peter
Efternamn: D
Som vissa kanske känner till är ett av VSAFs huvudspår att fixa lämpligt belägna spelområden där vi har tillstånd från markägare att vara. Det börjar blåsa mer och mer kring vår Hobby och har vi inte mark inom kort kan det hela sluta illa. Det har under en tid gått ganska trögt och vi har jobbat med ett par marker varav ingen ännu gett resultat.
Vi har nu försökt att lägga på både ett och två kol de senaste månaderna för att få tag på en mark men gång på gång går det hela åt pipan (senast förra veckan förlorade vi två goda marker som vi jobbat med en längre tid) Markägare är inte i vanlig ordning gott inställda till vår hobby och kommuner (vissa mer än andra) har fått för sig att inte alls stödja vår hobby utan rent av motarbeta den (SVEROK jobbar aktivt med att få till stånd en förändring på detta).
Vi behöver med andra ord Hjälp. Dels vill vi gärna ha tips på marker som är goda för airsoftspel (helst inom max 5-6 mil från GBG men nöden har ingen lag). Har någon rent av en bit mark själv eller någon släkting som har. Tipsa oss gärna vi är öppna för allt! (VSAF kan betala en ganska god slant för en god mark att vara på).
Den andra delen av hjälpen är att vi behöver mer folk som kan jobba aktivt med att hitta och säkra de marker som vi får in. Just nu är vi endast ett par personer som drar hela lasset och det börjar bli för tungt. Om det är någon som kan tänka sig rollen att ex. gå till Stadsbyggnad i Göteborg och få ut kartor & markägareinfo, ringa markägare, åka och titta på områden eller dylikt Hör av er till mig. (skicka ex. mail till peter.davidsson@vsaf.se eller PM här på forumet).
Ett förbund är aldrig starkare än vad medlemmarna gör det till. Vi behöver hjälpas åt om vi skall lyckas & i längden kunna fortsätta med vår hobby.
Saxar från de jag skrev på Safezone då det är relevant information att delge även här:
Citera:
Jag sitter för närvarande som chef för mark.gru i VSAF och relativt bra överblick ang. vad som händer på markbiten. Dock är vi extremt underbemannade och det är i stort sett är vi ett par personer som drar hela lasset vad gäller att skaffa mark. Förhoppningsvis kommer det att tillkomma ett par aktiva personer snart och vi kan trappa upp sökandet ytterligare. Vad gäller dialog med kommunen så har det inte förekommit någon vidare påtrycknings från oss efter de svar vi fick efter din förfrågan till idrottsnämnden. Vi har helt enkelt för lite kunskap och tid. Om du vill skulle jag gärna rekrytera dig till VSAF mark.gru då du verkar ha en hel del kunskap och driv, skicka mig ett PM om det låter intressant.
Det som är högaktuellt just nu: Har dialog med Sveaskog (Sveriges största skogsbolag med policy att upplåta mark till fritidssysselsättningar) och de skall skicka över kartor där de har skog som vi ev. kan få arrendera (dröjer ett par veckor)
I Kungsbacka har jag ett markområde där jag pratat med båda markägarna och skall kontakta dem nästa vecka och förhoppningsvis kunna lösa något positivt.
I övrigt tar vi gärna emot tips om bra spelområden (gärna med info ang. markägare) eller personer som intresserade av att jobba AKTIVT med att söka områden/ringa markägare/tala med kommun eller dylikt. Ni som jobbar som frilansande marksökare får gärna också höra av er till mig så vi minimerar risken med att arbeta på samma områden (ex. 10 pers som ringer kommunen).
Okej gott folk, här är det senaste. Som vissa av er vet så har vi hittat ett område som kan vara aktuellt, som SVEAskog äger. Det ligger i Kungsbacka kommun och är cirkus 10hektar. SEVAskog är positivt inställda till vår verksamhet det ända problemet som föreligger är att jaktlaget inte är så sugna på att vi är där och de betalar en bra slant för att vara där själva. SVEAskog skall dock inleda förhandlingar med dem i veckan och vi hoppas ha ett mer konkret svar i nästa vecka.
Nytt är också att Mark.gru strukturerar om. Istället för att ha en löst sammansatt grupp som skall söka av hela Västsverige skall vi ha en huvudansvarig som håller koll på vilka marker som söks/ vilka personer /myndigheter som kontaktats för VSAF räkning osv. Denna person har även en dialog med styrelsen angående hur mycket pengar det finns till ev. arrenden, vad för beslut som skall fattas gällande specifika marker mm. Mark-sökandet är tänkt att gå ifrån ett fåtal personers uppgift och bli en allmän uppgift inom VSAF då det minst sagt berör oss alla att vi inte har någonstans att spela.
Om ni är sugna på att söka mark så kontakta gärna markansvarig först (för närvarande jag) så ni inte går på en mark/myndighet/person som redan har arbetats på. Det finns även en hel del dokumenterad kunskap om tex. bra tillvägagångssätt. Om ni har ett område som ni tror kan passa oss, ställ gärna frågor om hur ni kan gå vidare. Om ni/du rent av har en konkret mark att arrendera (pratat med markägare och dylikt) tveka inte en sekund att höra av dig. Ett PM här på forumet eller ett mail till markgru@vsaf.se är ett säkert sätt att komma i kontakt.
Tänk dock på att det bara är en person som sitter i denna grupp och har som huvuduppgift att samordna allt sökande alla goda Airsoftare gör, inte nödvändigtvis utföra hela jobbet själv. Tips på bra områden är i och för sig alltid välkomna men om det skall hända något konkret är det bäst om det kommer med något konkret, tex. mark hittad och undersökt, markägare kontaktad och intresserad, när kan styrelsen och ansvarig komma och titta?
Så kör på nu gott folk ut i skogen med er och leta
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori