Blev medlem: 19 jan 2004, 13:33 Inlägg: 863 Ort: Göteborg / Majorna
Förnamn: Kenny
Efternamn: Johansson
Kan inte VSAF kolla upp vad en medlems försäkring kan gå på!
Ex går man med i en budo sport så blir man försäkrad också!
Vilket jag tycker är viktigt!
Då alla inte kanske har extra försäkring för ex ögon m.m !
Tycker inte det är upp till var och en att skaffa. Om vi ska framgå och vara en seriös förenings verksamhet då får vi även ordna det bra när det händer något ex någon bryter benet m.m!
------------ Motion till nästa årsmöte:
Jag yrkar att VSAF tar fram en försäkring för oss airsoft spelare när olyckan är framme så alla som deltar i VSAF spel är försäkrade! ------------
_________________ //Kenny "icE" Johansson 18A ODA 162 "De Oppresso Liber"
Jag tänkte själv precis lägga ett inlägg om detta, är för seg..
Som jag även skrev i Safezone så behövs ju en försäkring för att täcka ev. skador. Vådaskjutning i ansiktet kan ju ge skador på både ögon (om man har otur) och tänder, läppar m.m... Läpparna är ju bara köttsår men tänder blir ju dyrt för oss som är över 20, vilket väldigt många är..
Själv pratade jag med försäkringsansvarig i Verkstadsklubben på jobbet och genom Metall så är det inte säkert jag är försäkrad under spel/träning och dylikt.. Han bad mig att kolla upp vad som gäller (som jag gör nu ) sen så skulle han kolla mer med Metall om vad som gäller..
Detta har väl säkert pratats om tidigare, finns säkert någon här som vet lite mer om detta..
Förnamn: Peter
Efternamn: D
På styrelsemötet beslutades att VSAF inte skall engagera sig i att införskaffa någon försäkring för spelare. Det ansågs att detta är upp till var och en att inneha den försäkring de anser sig behöva för att spela, likt spel med VSAF sker på egen risk. Officiellt beslut kommer upp när protokollet är justerat och klart.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori