Aktuellt datum och tid: 03 maj 2024, 11:40

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: behöver lite hjälp med förlorad energi vid hopup byte
InläggPostat: 15 okt 2012, 19:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 10 aug 2012, 09:35
Inlägg: 50
Förnamn: Joakim
Efternamn: Paun
Tjenare!

vill kolla om någon har lite bra tips på hur jag kan lösa mitt problem som är följande:

Har en dmr m4 (J&P spr short) med bore up cylinder, JPU precisions pipa, 120 fjäder. har kört med en element hop up, men är inte nöjd med hur svårjusterad hop up:en är, det går i stort sett inte att justera i små inkrement eftersom det bara är ett fjärdedels varv på ratten, mellan helt av och helt på. lite svårt att förklara, men jag gillar det INTE :-)

Jag bytte därför till en guarder enhanced hop up med tillhörande silicon bucking, problemet är att jag förlorar över hälften av anslagsenergin. med det gamla hop up:en hade jag ca 115 m/s med 0.25 bb`ss och med guarder hop up:en ligger jag på ca 60-70 m/s. när jag byter tillbaka är jag tillbaka på 115 m/s.

Jag misstänker att airnozzlen inte når fram ordentligt till bucking gummit så att jag förlorar air seal men vet inte hur jag skall fixa det, någon som har några bra tips för att hitta och lösa problemet?

har någon erfarenhet av guarders enhanced hop up? jag satte nyligen in en likadan i min dboyz s-system och hade liknande problem där men kunde minska problemet rejält genom att täta mellan hop up en och gearboxen med en hemmagjord packning av silicongummi. denna lösning hjälpte INTE utan gjorde problemet värre på min spr m4:a. det är lite därför jag misstänker att airnozzlen inte riktigt når fram ordentligt. den ENDA lösningen jag kan komma på själv är att testa med en annan och kanske lite längre airnozzle. Jag har lagt märke till att jpu-pipan sitter lite lösare i bucking:en än guarder pipan gör som sitter i dboyz bössan. Man jag teflontejpade jpu-pipan så den sitter ganska bra och tät i guarder gummit och hop:en, så jag tror inte jag tappar luft där.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010