Förnamn: Peter
Efternamn: D
Allt är intressant!
Som tumregel kan man tänka sig en ungefärliga 6mil (40 min) med bil från Nisse. E. för huvudsaklig "söndagssspelmark" annars har jag en känsla av att folk drar sig för att åka. Men spelmarker längre bort är ju ändå intressant för spel då och då. Sedan så har vi ju för tillfället nada att spela på så då kanske man inte kan vara så kräsen.
borde inte gruppen som letar spelmark vara den viktigaste just nu? men med tanke på att den väll bara består utav 2 personer just nu så måste väll deras arbete kännas väldigt hopplöst...
tycker man ser till vilka personer i GBG som känns driftigast och sätta dom i den här gruppen...
Förnamn: Nicklas
Efternamn: Fredriksson
Jag har sökt folk som vill vara med i gruppen som söker mark. Men ingen har anmält sig ännu. (grymt stort intresse) Men jag fick ivarje fall med mig pontus i mercs. Men vi behöver mer folk. Jag skall ringa Lindgre i veckan o se om de kan ordnas något sammarbete.
Förnamn: Nicklas
Efternamn: Fredriksson
Nu har jag pratat med Jon. (med downhill banan) Han skulle undersöka saken närmare och återkomma. Om inte det skulle funka så kollar han även lite andra möjligheter som finns.
Håller på att söka av områden i norra Kungsbacka som ev. kan passa. som spelmark. Har just fått hem en terrängkarta (6b) från Lantmäteriet som nog skall vara till stor hjälp.
Kan även rekommendera http://www.lantmateriet.se/ dels för att beställa tryckta kartor men också för att titta online (mycket bra gratistjänst) vilka marker som kan funka.
Jag kan ha en kontakt som är villig att låna/hyra ut mark i Varbergsområdet. Är ju cirkus 8 mil så det blir väl något långt för att kunna spela på varje Söndag. Men jag kollar gärna upp det för nåt spel i månaden kanske.
Lappland> Låter intressant. All spelmark är ju bättre än ingen och kan ju vara bra om man får ett gäng olika (till rimlig kostnad) så man kan rotera spel.
Blev medlem: 19 jan 2004, 13:33 Inlägg: 863 Ort: Göteborg / Majorna
Förnamn: Kenny
Efternamn: Johansson
8 Mil då är man ju nästan hos mig! Trollhättan !!
Måste ju finnas närmare....!
Men kanske är dax och gå och besöka kommunerna runt omkring och presentera sig och berätta vad VSAF gör..(Om ni inte redan har gjort det)
Räcker inte bara att ringa runt.. Bättre med personligt möte och så får man ju tänka på att första intrycket är jävligt viktigt kan vara rent avgörande om man vill ha hjälp av kommunen !!! (Lämna stridskläderna hemma så man inte skrämmer dom)
Samma sak med mark ägare.. Ingen idé att ringa till dom.. Måste åka och snacka med dom !! Samma där.. Första intrycket är viktigt !!
Alltså ring bara och boka tid och berätta så lite som möjligt så dom inte bestämmer sig innan vi har fått en chans att förklara !
ex: "ALE Ring" runt om där eller längre in i skogen vem ägen den marken ?
Större företag kasnke har mark som dom vill sponsra/hyra av ! (Ex SKF, Volvo, Shell m.m)
Jaja vill bara bolla bolen och kasnke ge förslag och öppna andra tankar som kanske kan leda till mark till oss !!
_________________ //Kenny "icE" Johansson 18A ODA 162 "De Oppresso Liber"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori