Jag gillar det också jäkligt mycket, är ofta man frågar personer som kommer gåendes om dom är "döda" eller inte, med detta skulle man inte ens behöva kolla mer än 2sekunder för att avgöra det. Plus att man slipper folk som går med dom "döda" fastäns dom lever(även fast det är mkt ovanligt) Dock måste man ju styra upp det på ett sådant sätt så att antingen VSAF tex grejjar så det alltid finns nog med sådana bindlar eller vad nu bestäms till allihopa på planen eller att man "tvingar" alla som ska spela att fixa en sådan. Om det införs så måste ALLA ha en sådan på spel, går man utan en sådan när det är infört så lär det bli några "felskott" om personen inte markerar att han är "död" väldigt tydligt.
Ett minus med regeln skulle ju vara att man syns mycket mer på plan, alltså ibland när man är utskjuten och håller på att bli medicad/väntar på medic så finns ibland/ofta Fi fortfarande i området, själv ligger jag ganska ofta tyst och stilla och väntar på att bli medicad (om jag vet att jag har en medic nära mig), men att ha en regel som denna skulle kunna medföra att man kanske "röjer" hela gruppen.
Själv tycker jag inte jag haft några problem med att bli träffad medan jag är död, inte heller haft folk som klagat på mig för att jag skjutit på dom när de varit döda, men det är mina erfaranheter.
Jag är inte helt negativ till en sådan regel men varför inte låta folk välja själva, vill inte folk (som jag) ha en bindel på sig så får man acceptera att bli skjuten någon gång när man redan är död.
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Jo jag gillar denna skarpt. Fick dock intrycket av att jag var ensam innan, vilket inte verkar vara fallet numera
Jag har egentligen inte heller haft stora problem med att bli skjuten på i utskjutet tillstånd. Jag ser denna idé framförallt fördelaktig för spelare som fortfarande är med i spel. De slipper slösa ammo, uppmärksamhet och röja sig p.g.a. att de behöver öppna eld på folk som står och hänger vid ett träd eller går omkring lite slappt på spelområdet.
En variant som kan tänkas är att trasan används valfritt vid väntande på medic eller stillaliggande "dött" tillstånd (dock får man acceptera att bli eldad på om den inte används) och som ett måste vid transport och dylikt "jag står upp även fast jag är död"-tillstånd.
Som skrivits så används den ju bäst när man ska traska därifrån, vet man att det är en medic i närheten så tycker jag inte man behöver kränga på den utan mer på en frivillig basis, jag har heller aldrig stört mig på att jag har blivit skjuten flera ggr när jag e död men jag vet att jag har skjutit på flera som är döda varpå dom blir sura för tillfället(känns det som iaf när dom gapar om det), är man en som har lätt för att sura till om nån skjuter på en när man är död eller helt enkelt inte vill ha nån extra skur på sig så får man väl kränga på sig den då helt enkelt. Helt enkelt.. Jag tycker det är en bra grej som enbart införs för spelet ska underlättas.
måste säga att jag faktiskt har ändrat ståndpunkt på denna delen åxå. En klart avvikande färg som neon-orange eller neon-gul för att inte förväxla med vanliga bindelfärger och att det blir ett krav vid förflyttning när man är utskjuten, samt valfritt om man väntar på medic är jag helt klart för. Om det skall bli krav på att medtaga denna bindel/tyglapp kanske jag inte är för utan tycker nog mer att det är något arrangör av spel skall stå för då folk helt enkelt inte kommer komma ihåg att ta med sig av en eller annan anledning, särskilt i början då det helt enkelt inte kommer vara en självklarhet för folk att ta med bindel/lapp.
låter som en smart ide... iaf när man som ni säger ska gå av plan.. när man ligger och bara är utskjuten så ser jag spelaren som ingame.. dvs det är helt ok att panga på honom om man är osäker och det är upp till den utskjutna spelaren att visa att man är "död"... hmm va va nu min rödatråd? joo visst att man är ingame även när man väntar på medic och då tycker jag man ska kunna försöka hålla sig tyst och gömd, precis som tyrus säger... men å andra sidan har jag personligen inget emot att ta en eller två träffar när jag väntar på medic men vilket vissa verkar ha... svårt svårt :/
men skit samma ge dom en sån vägverketväst när man går av spelplan...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 57 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori