Inläggsrubrik: Re: artikel i gp om airsoft i kortedala
Postat: 24 jun 2015, 06:07
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Saxat från måndagens e-GP:
Tack till polisen Ett stort tack till de två poliser som körde hem min dotter och hennes kompis när de varit och lekt med en softairgun i Sävedalen.
Häromdagen ville min 17-åriga dotter och hennes kompis skjuta prick med luftgevär, då vi inte hade kulor till det lånade de en softairgun i stället. Någonstans på vägen till eller från skogen möter de några kompisar och visar då pistolen, detta i ett villaområde. Någon ringer polisen eftersom de sett ungdomar med vapen. Polisen kommer dit med dragna pistoler och alla blir givetvis rädda.
Polisen kör hem dottern och kompisen och kommer in till oss och pratar. Ska villigt erkänna att jag först inte inser allvaret, då jag inte förstått vad som hänt, men sen när jag verkligen sätter mig in i situationen så framkallar dessa ungdomar utan att ha en tanke på det, en stor fara för både polisen, allmänheten och dem själva. För hur ska polisen kunna veta att detta är ett låtsasvapen?
När jag inser detta blir jag så glad att vi har så bra, välutbildade och tänkande poliser som hanterar situationen mycket professionellt. Jag kan nog lova att vare sig min dotter eller hennes kompis kommer att göra om det här igen.
Så tack för att ni körde hem min dotter, tog er tid att komma in och prata med henne och kompisen, och även oss föräldrar.
När föräldraansvaret brister så känns det skönt att någon annan är där och tar vid.
Katarina
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Inläggsrubrik: Re: artikel i gp om airsoft i kortedala
Postat: 26 jun 2015, 22:28
Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
Tack voodoo!
Inis är du överraskad att en av Sveriges större tidningar har faktafel i sin text? Jag orkar knappt läsa någon av dem längre då jag får svårare och svårare att få ihop va de vill förmedla på grund av alla fakta fel, syftnings fel eller felstavningar. Min svenska lämnar mycket att önska både i skrift och tal och jag är på intet sätt duktig i svenska, dock är min åsikt att om man jobbar med att författa artiklar eller text som folk skall läsa borde man ju kunna stava.
Sedan var ju inte denna föräldern den skarpaste kniven i lådan. En eloge till att hon kunde tänka så långt som att tacka polisen för sin insats och se sina brister i ansvar och egen förmåga till reflektion.
_________________ Har du inte identifierat soldatens värsta fiende, har du aldrig varit eller ens varit i närheten av att vara en!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori