Förnamn: Theodor
Efternamn: Svensson
KÄNGOR, bra kängor är viktigt som tusan.
Men ja det är väl lite vad du är ute efter, kan rekommendera att börja kolla igenom köp/sälj delen på Airsoftsvergie först. Men som sagts innan skaffa en vettig chest rigg i börja kanske o spela ett tag.
knäskydd är rätt trevligt också om du inte skaffar ett par byxor med fickor för knäskydd vill säga. handskar är skönt o ha.
Jag kör numera 5.11 kängor de är inte vattentäta men så långe du är varm om fötterna så. Whaaag länk är bra kängor men jag personligen vill gärna prova dem ordentligt innan. Se till at du har gott om platts för tårna få du helst vill ha utrymme för dubbla sockar .
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Som Lunkwill säger, kängor vill man gärna testa. Jag har ett par Lowa Zephyr, inte vattentäta (dock lättare vattenavvisande) men med den klassiska ”tunn linerströmpa, tjock isoleringsströmpa i ull” kombo, så kan jag bli fuktig/blöt om fötterna, men jag fryser aldrig
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Sen angående rigg, om du vill köra platecarrier eller chestrigg det är en smak sak mest. jag har själv klurat ut att jag vill gärna ha lätte riggar för jag har så mycket egen skit o släpa på(jag är tjock). Men man kan ju alltif börja med nått rätt enkelt, det finns massor med alternativ där ute sill alt ifrån en hundring till flera tusen, sen ska man väl komma ihåg att man ska se cool också det är jävligt viktigt
Förnamn: Johnny
Efternamn: Tömmerås
Lunkwill skrev:
Sen angående rigg, om du vill köra platecarrier eller chestrigg det är en smak sak mest. jag har själv klurat ut att jag vill gärna ha lätte riggar för jag har så mycket egen skit o släpa på(jag är tjock). Men man kan ju alltif börja med nått rätt enkelt, det finns massor med alternativ där ute sill alt ifrån en hundring till flera tusen, sen ska man väl komma ihåg att man ska se cool också det är jävligt viktigt
Blev ett bälte då det kändes lättare och mer simpelt än stridsvästen som jag köpte först ,ser ju rätt badass ut ändå
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Tror du kommer vara nöjd av det valet. Hade platecarrier först men gått över till bälte. Mer mobil och lättare att röra på sig under de timmar spelet utspelar sig.
_________________ "Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet" - General James "Mad dog" Mattis
Commander skrev:
Tror du kommer vara nöjd av det valet. Hade platecarrier först men gått över till bälte. Mer mobil och lättare att röra på sig under de timmar spelet utspelar sig.
Ja med 2 mag en radio och en flerbruks ficka känns det mycket lättare och mobilare.
Commander skrev:
Ja med 2 mag en radio och en flerbruks ficka känns det mycket lättare och mobilare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori