Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 12:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kugg problem 100:200 helical
InläggPostat: 20 apr 2021, 08:44 
Offline

Blev medlem: 19 apr 2021, 16:49
Inlägg: 1
Förnamn: Mathias
Efternamn: Nilsson
Hej på er !

Håller på att byta kugg i min mk12a till 100:200 från 16:1 som jag tidigate har monterat och shimmsat in .
Beställde dessa shs 100:200 från röda stjärnan och fick dem i en blå ask bara inkastade i den sen så var det kuggfett på den vilket inte varit på den innan och fettet va inte ens rent , kuggen såg lite använda ut på delen som går in i bussningen . Tänkte inte mkt mer på det (så länge de funkar tänkte jag ) .
Så jag började shimmsa in bavel kugget så motorkugget skulle matcha en liten bit innanför ytterkant. Tog ur kugget och började shimmsa in spur kugget började lågt 0.2 och det tog inte i . Matchade upp den med bavel kugget och matcha med marginal från att ta i någonstans .
Tog ur alla kugg och shimmsa in sector kugget , lade i spurkugget med rätt shimms och matchade in sectorkugget så det skulle få ca 85% kontakt. Skruvade ihop boxen och när jag skulle snurra de 2 kuggen gick det bara ett halvt var och de nöp/låste sig i båda håll . Jag har testat alla kugg separat och de snurrar klockrent bussningarna är i stål och nästan nya . Har jag gjort något fel eller är det fel på kuggen ? Rödastjärnan bara hänvisade mig till en shimms guide , har shimmsat 4 boxar innan men inte helical därför denna fråga.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010