Inläggsrubrik: 2007-07-01, Skogen: Inställt pga för få deltagare!
Postat: 05 jun 2007, 16:45
SPELET ÄR INSTÄLLT! I stället satsar vi på Fabriken!
Ett evenemang (mixat med BF2) där folk har kul, tar träff och inte slåss: Behind Enemy Lines III - The Totaly Revenge
Efter en mycket relativt misslyckad operation bakom fiendens linjer, skall nu TS1 ånyo göra ett försök och denna gång har de med sig en ny styrka. De har lyckats att etablera ett brohuvud och ett läger och operationen är som förra gången: att ta sig till vapenförrådet som tillhör ÜDRF och spränga den (markeras med 1 styck röksignal) samt att ta över en radiomast (markeras med 1 styck röksignal) och den skall hållas i 10 minuter för att tillkalla förstärkning!
Kartor över området!
Vägbeskrivning till parkering/område osv:
"Orienteringskarta" (PDF på 1.17 Mb): (Ett tips är att ni skriver ut orienteringskartan och tar med till spelet!)
Orienteringskarta (jpg) med markeringar:
Förklaring samt regler: Scenariot är precis vad det heter: TS1 befinner sig bakom fiendens linjer för att utföra ett uppdrag: spränga ett viktigt vapenförråd som ÜDRF har i sin ägo samt inta en radiomast för att tillkalla förstärkning. Under denna förflyttning skall man inta 3 stycken av ÜDRFs vaktposter och behålla dem (ett övertagande av vaktpost är när samtliga av det andra lagets deltagare är utskjutna i den specifika vaktposten). Detta markeras genom att TS1 hissar en vit flagga:
- Vit flagga uppe: TS1s vaktpost/respawn.
- Vit flagga nere: ÜDRFs vaktpost/respawn.
Dessa vaktposter, 3 styck, funkar även som Respawn för det lag som nu har respektive vaktpost. Skulle någon befinna sig i Respawn för att "heala" sig när den blir övertagen av det andra laget, beger man sig till nästa Respawn. Respektive bas (TS1s och ÜDRFs) går EJ att överta. Det går att skjuta ut ur en bas men inte in (då en bas fungera som en Respawn). Ytterligare "krydda" till scenariot kommer meddelas på speldagen.
Vad det gäller ÜDRF och dess styrkor är deras uppgift att försvara sitt land mot diverse fiendestyrkor och det gör man inte genom att "skjuta först och fråga sedan" utan först identifiera vem det är (det kan finnas civila i skogen, riktiga civila för den delen också). Visar det sig, med ganska stor sannolikhet, att det är fienden ja då skall man jaga ut dem ur landet alt. bekämpa inkräktarna till siste man.
Det finns ingen info om vart i området ÜRDF befinner sig mer än i en av vaktposterna samt deras läger, ammodepå och vid radiomasten.
Det är Game off när (om) TS1 lyckas spränga ammodepån samt övertar radiomasten! Detta markeras med 1 röksignal/ställe.
Regler för Medic: Det finns inga Medic! När man är träffad går man till närmsta respawn med en styck tygbit i färgen röd, rosa eller orange väl synligt samt även väl synligt i respawn. För att kunna bege sig tillbaka in i spelet krävs det att man är minst 5 stycken i respawn!
Rök och handgranat: Pga. brandrisk tillåts INGEN rök, handgranat eller öppen eld under spelets gång. Endast i begränsad och kontrollerad form och då vid ammodepån samt radiomast.
Camo: I detta spel så kommer lagen vara indelade i cammo:
TS1: DPM Brittiskt, Marpat (Woodland) och "vanlig" Woodland ÜDRF: All annan camo (ex: M/90, Rysk (Gorka, Coverall, Flora etc), Flecktarn, Danish M84, TAN, OD osv)
Alltså: Inga armbindlar!
Antal deltagare 120 st: TS1: 60 st. med 1 befälhavare samt x antal gruppchefer om så önskas.
ÜDRF: 60 st. med 1 befälhavare samt x antal gruppchefer om så önskas.
Ladda/äta/drick/övriga behov: Scenariot kommer att pågå hela dagen så allt görs in-game. Tänk dock på att det råder eldförbud på spelområdet!
Radiokanaler: TS1: 1-4
ÜDRF: 5-8
Plats: Skogen, 10 min söder om Fabriken (Länk: http://img136.imageshack.us/img136/3633/hittahit2oq2.jpg)
Parkering är i Safezone samt vägen ner mot ÜDRFs förra läger (bredvid vattendraget). Samtliga byter om på samma ställe: i Safezone!
Övernattning: Ja! Det finns 2 styck 20-mannatält samt 1 styck 12-mannatält (det kommer nog att stå på samma ställe som förra gången). Pris/pers/övernattning: 20 kr
Datum: 2007-07-01 (Söndag)
Tider: Samling: 09:00
Spelstart: 10.00 (kom i god tid för att börja 10:00)
Spelstopp: ca 16.00
Skulle detta scenario ta slut för tidigt delar vi upp oss i 2 lag och spelar ett "vanligt" spel.
Media Inget inbokat än. Har ni några tips?
Arrangör: Mad John
Avgifter: Spelavgift: 70 kr (60 kr markhyra, 10 kr rekvisita) Har prutat med markägaren.
Om någon har rekvisita som är spelförhöjande, tveka inte att skicka mig ett PM då!
Önskelista: - Om någon kan ta med sig 1-2 Chronografer (Poyjs 1 st)
- Om någon kan sälja ex. snickers, knäckemacka och dricka
- Om någon kan sälja miljövänliga BB´s
- Skräpa inte ner utan plocka upp allt skräp efter dig!
- Fler tjejer som spelar
Förhållningsregler: (OBS! Läs detta noga då detta är ett löfte till markägaren och en förutsättning för att vi får hyra området.)
Allemansrätten: Allemansrätten gäller även då området är arrenderat. Det innebär att folk har rätt att vandra omkring på marken. Samtidigt har vi även rätt att utöva vår verksamhet på ett säkert sätt. Om "civila" vandrar in i området under spel kan vi vänligt be dem gå en annan väg, dock inte tvinga bort någon.
Skyltning och avspärrning: När vi spelar skall vi (enligt kontrakt) skylta om detta vid ställen där folk kan tänkas ta sig in på marken (bla så vi fäller ner bommen vid Safezone).
BB´s: Miljövänliga kulor skall användas. Dvs. kulor som inte innehåller miljöskadliga ämnen och bryts ned över tid (T ex. Biotech). Kulorna bör ha något så när diskret färg (ej orange t ex). När det gäller sniper så är det ok med icke miljövänliga BB (då en del spelar med bla .36 samt .43). Dock, de som spelar med lägre vikt skall givetvis ha miljövänliga BB.
Tygbit: Man SKALL ha med sig en styck tygbit i färgen röd, rosa eller orange!
Allmänt folkvett Allmänt vett gäller, skräpa inte ner, respektera djur, växt och människoliv.
Hur man anmäler sig: Nr: Smeknamn - Namn - Ev. lagtillhörighet - Camo
exempel:
TS1 01: Krokodilen - Peter - Krigsmaskineriet - Marpat Woodland
02: Bennyray - Björn - Dräpers - DPM British
ÜDRF 01: Bamse - Bamse - Team ODD - TAN
02: Finarvas - Karl - GRU - Gorka
osv, osv, osv,
Först till kvarn...
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Senast redigerad av Mad John 28 jun 2007, 19:31, redigerad totalt 10 gånger.
_________________ Den tyska soldaten med kamera och kakor i händer istället för vapen och magasin. Kan ju hända att vapen och magasin förekommer de med.
AKA: Kakmannen!
Senast redigerad av Gorov 06 jun 2007, 09:22, redigerad totalt 1 gång.
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Citera:
Notera även att endast spel med åldersgräns 18år samt spel med markägarens tillstånd får utannonseras.
Detta är reglerna som gäller när det postas spel på detta forum oavsett om det är VSAF-spel eller ej. Jag förstår att du är sugen på att spela, vår tolkning av lagen är likväl att det inte är OK att vistas på spelplan om du inte är myndig. Vi är väl medveten om juridiska tveksamheterna kring lagen och väljer det säkra före det osäkra för vår förening och våra medlemmar.
TS1
01: Mad John- Johnny - Swecombat - Marpat Woodland
02: Gummiboll - Hobo Rangers - marpat woodland (c:a 70 % säker att jag har det då)
03: Klasse - Klas - Hemligt lag Wink - Woodland (50% säkert att jag kan)
04: Predeking - Emil - DPM (Kommer om det löser sig med transport)
05:
ÜDRF
01: Rudolf - Jonatan - Alingsås - OD
02: Fleshy - Erik - Alingsås - OD
03:
04:
05:
TS1
02: Gummiboll - Hobo Rangers - marpat woodland (c:a 70 % säker att jag har det då)
05:
ÜDRF
03: Amer Cash - Al-Karim -
04: Christoffer - Koffe - Rydal
05:
tja, jag och en kompsi skulle gärna vella testa att vara med, så om man kunde hyra/låna en bössa ( istället för att köpa) första gången hade ingen av oss tvekat. Om det finns möjlighet att göra det så skriv ett pm! tack
TS1 01: Mad John- Johnny - Swecombat - Marpat Woodland 02: Gummiboll - Hobo Rangers - marpat woodland (c:a 70 % säker att jag har det då) 03: Klasse - Klas - Hemligt lag Wink - Woodland (50% säkert att jag kan) 04: Predeking - Emil - DPM (Kommer om det löser sig med transport) 05: Fate - Kevin - Marpat woodland 06:
ÜDRF 01: Rudolf - Jonatan - Alingsås - OD 02: Fleshy - Erik - Alingsås - OD 03: Amer Cash - Al-Karim - 04: Christoffer - Koffe - Rydal 05:
TS1
05: Fate - Kevin - Marpat woodland
06: PorraN - Pontus - Marpat woodland (om jag hinner fixa ny bössa till detta spelet...)
08:
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
ÜDRF
05:
06:
08:
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
_________________ Over And Out : "Hobo Rangers" - PorraN
TS1
06: PorraN - Pontus - Marpat woodland (om jag hinner fixa ny bössa till detta spelet...)
08:
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
ÜDRF
05: Ungjaevel - Fredrik - Los Diablos Camo: M84 (Kör från Varberg, har plats i bil) (prel. anmälan)
06: Gozmo - Pontus - Los Diablos Cmo: M84 (prel. anmälan)
08:
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
Förnamn: Fredrik
Efternamn: Lindgren
TS1
08:
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
ÜDRF
05: Ungjaevel - Fredrik - Los Diablos Camo: M84 (Kör från Varberg, har plats i bil) (prel. anmälan)
06: Gozmo - Pontus - Los Diablos Camo: M84 (prel. anmälan)
08: Squba - Fredrik - Los Diablos (prel anmälan)
09: Galtor - Daniel - Los Diablos (prel anmälan)
10:
11:
12:
13:
14:
15:
Har precis snackat med killen som jag skulle beställa med och det har fuckat sig ganska så totalt...
Så om jag inte skulle kunna få låna en bössa av någon så måste jag nog avboka detta scenario...
PM:a mig om bössa
_________________ Over And Out : "Hobo Rangers" - PorraN
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori