Aktuellt datum och tid: 19 maj 2024, 07:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 124 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 16:59 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 02 sep 2007, 02:18
Inlägg: 25
Ort: Borås/GBG
tack för ett superbra spel! :D

_________________
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 18:55 
Offline

Blev medlem: 24 jun 2007, 00:37
Inlägg: 7
Förnamn: Bengt
Efternamn: Gunnarsson
Tackar också för ett bra spel. Helt godkänt spel trots allt regn.
Hur gick det för stackarn som drutta ner i ån? Inga större skador hoppas jag?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 19:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 okt 2007, 11:55
Inlägg: 138
Ort: Västra Frölunda
Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Tack för ett underbart spel, gillade faktiskt regnet :P Bara att vänta på bilderna nu då :D

_________________
Nick: TinTin
Lag: Happy Lemon


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 19:23 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 nov 2007, 11:09
Inlägg: 186
Tackar alla, sjukt kul :) ska ha med mig lampa på bössan nästa gång dock ;)

Hoppas att det gick bra med dig som ramla genom plåten :) och hoppas vi får se dig på nästa spel!

*edit - Vi vill se mer bilder! :D edit*


Senast redigerad av Picazzo 29 dec 2007, 23:48, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 19:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 jul 2007, 18:59
Inlägg: 11
Ort: Lidköping
Förnamn: Fredrik
Efternamn: Thieme
tack för ett gör skoj spel.. kanske var lite otort med det var roligt ändå...... hur gick det med din bror Amer


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 19:50 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Krigsmaskineriet tackar för ett gött spel. På återseende.

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 20:03 
Offline

Blev medlem: 25 apr 2007, 00:49
Inlägg: 54
Ort: Halmstad / Skene
Hej alla, tack för ett kul spel. Belv lite blött och kallt sen men man klagar inte.

Jo det gick bra som tur är för min bror, han blev väldigt kall och fick sy några stygn i knät, samt skrapa upp magen. Men han lever iaf.

Hoppas arr spärrar av området till nästa gång och kollar om det finns mer ställen som är farliga, för att garantera spelarna ska få lite mer säkrare spel.

_________________
http://adi.nu/alkarim


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 20:13 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Skönt att det gick bra med din bror!

Dock bör man tänka på att man är där på egen risk samt att man bör tänkas sig för mer än en gång vart man sätter sina fötter. Speciellt om ingen satt sin fot där tidigare (en hint bara). :wink:

På just detta specifika ställe vet jag inte varför han var just där. Finns liksom ingen anledning.

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 23:22 
Offline

Blev medlem: 04 nov 2007, 23:39
Inlägg: 32
Tack för ett sjukt kul spel. Detta var nog det roligaste av 4 jag vart på trots regnet. Favvo ögonblicket har gått runt hela banan och kommer upp å skjuter mad john + 3 (4?) vid den blå kontainern =)

ps. Hälsa krya på dej till bror din amer

*edit* Fortsätt gärna att ha spelen på lördagar då det är så mycket skönare när man inte ska upp å jobba dagen efter när man har kört långt =)


Senast redigerad av Hymer 30 dec 2007, 01:47, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 23:27 
Offline

Blev medlem: 27 apr 2007, 12:06
Inlägg: 15
tack för ett underbart kul och blött spel, regnet gav lite go stämning.
skönt att höra att din bror e okej amer.
MvH gummiboll


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 23:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2005, 23:03
Inlägg: 89
Ort: Varberg
Förnamn: Karl
Efternamn: Herolf
Good game!

Kanske ska flytta vissa av flaggorna lite längre bort från spawn så det blir lättare att ta dom nästa gång? Blev ju lite dödlägen lätt.

Tur att det gick bra med killen som ramlade i, man borde nog nämna säkerheten lite mer i genomgången innan spelet också.

_________________
Vivere est militare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 29 dec 2007, 23:52 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 okt 2007, 11:55
Inlägg: 138
Ort: Västra Frölunda
Förnamn: Daniel
Efternamn: Karlsson
Nejdå, flaggorna vid spawn var inte så farliga och ta, så länge man organiserar sig lite. Iaf inte den vid grinden. Men den på mittenplanen utanför fabriken från parkeringen är lite jobbig att ta faktiskt :P Men det var riktigt kul iaf, favorit delen utav spelet var nog när man stog i kooridoren på vägen in på underplan där vi hade en standoff längre fram. En och en böjde ut sig för att skjuta bakom lådorna och varje person blev utskjuten Yellow_Flash_Colorz_PDT_01 .

MEN
det är viktigt att gå igenom säkerhetföreskrifter. Detta som hände idag kunde slutat riktigt illa och borde egentligen inte vara möjligt (Inget illa menat Mad John). Även om man egentligen inte hade något där att göra så var det endå en del av spelplanen. Och borde ha kollats över.

Skönt att höra att din bror blev okej Amer. Hälsa honom.

Ha det gött! :D

_________________
Nick: TinTin
Lag: Happy Lemon


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 01:40 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Tack för ett roligt spel...

MEN!!!

Visst spelar man där på egen risk, men finns det arrangör så är det väll igentligen han som borde se till så det är säkert för spelarna? Skärpning på arr tycker jag personligen!

Kan inte ta sån stor tid för er arrangörer att gå över området en dag och märka ut farliga ställen med lite rejäla markeringsband eller enkla skyltar, ni tar ju trots allt betalt för spelet. Fixa till det där, så lär ni då se mig på kommande spel också!

/Gabriel

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 02:23 
Offline

Blev medlem: 24 jun 2007, 00:37
Inlägg: 7
Förnamn: Bengt
Efternamn: Gunnarsson
Inte helt taget ur luften Gabtab.
Det rör sig ju inte om några stora platser, utan endast exempel där Amers brorsa trillade genom. Dvs plåtar med rostiga svetsar som golv, räcken, osv.
Med tanke på att det är just säkerhetsaspekter som sätter stopp för airsoftspel i större delen av landets nedlagda fabriker behöver man ha extra koll på det själv när fastighetsägaren lämnat över ansvaret (vilket som sagt är väldigt sällsynt).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 02:49 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 05 nov 2007, 11:09
Inlägg: 186
Personligen tycker jag man ska vara försiktig ÄVEN om arr gör sitt bästa, man spelar trots allt på eget ansvar. Och både för Amers brorsa och Arr's försvar så såg faktiskt den plåten ut att hålla, jag hade antagligen med gått ut på den om det hade varit situation för det. Jag gick ner för att titta efteråt, och visst så var plåten rostig, men det tror jag ingen reagerat på eftersom plåt faktiskt rostar.

Detta kan lika lätt hända precis som en sten är lös på en bergkant i skogen, en rotvälta, osv osv.. Arr ska självklart kolla säkerheten, men inom rimliga gränser enligt mig.

jag e bara glad att det gick så bra som det gjorde :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 10:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Håller med om vad ni säger och "point taken". Markeringssband skall sättas upp men...man måste väl också ha med en portion sunt förnuft! Hela j*vla området är ju en enda stor säkerhetsrisk att spela på!!! Man måste tänka sig för mer än en gång innan man skall gå någonstans. Det är stört omöjligt att sätta upp markeringssband precis överallt! Är man osäker, gå inte där eller helt enkelt fråga arr!

Jag får väl sätta upp markeringsband på alla (genomruttna och genomrostade )tak också, eller räcker det med sunt förnuft?! :wink:

*EDIT*
GABTAB, under de snart 4 åren vi spelat i Fabriken har det inte varit någon incident över huvud taget, så var väldigt försiktig med din kritik om att "arr skall skärpa sig". Hade det varit den 5-6 "olyckan" på raken, då förstår jag att du skriver så, men inte nu.

Du skriver även följande:
"men finns det arrangör så är det väll igentligen han som borde se till så det är säkert för spelarna"
Ja det är sant och det gör vi också. Men vad hjälper det när man gång på gång orerar om att man INTE får gå på bla taken. Vad hände för någon månad sedan? Jo, nån spelare fick för sig att just gå på ett tak och brakade rakt igenom (tack och lov att han inte skadade sig)! Då var det ingan som snackade om att "arr måste skärpa sig" om säkerhet osv. för alla tyckte att "jaja, går man på ett tak som är 50-60 år gammalt, ja då får man väl skylla sig själv". Men om man nu går på en plåtbit som är minst lika gammal...?

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 10:49 
Offline

Blev medlem: 24 apr 2006, 15:24
Inlägg: 68
Ort: Norrmalm, Borås
Det va ju ingen som visste att den skulle gå sönder om man gick på den. Så att anklaga oss i arr att vi inte har spärrat av tillräckligt är fel. Det är dock tur att amers brorsa klara sig så bra som han gjorde, han hade tur i oturen. Och precis som arr så trodde nog han också att den skulle hålla.

_________________
http://www.rationellainsatsstyrkan.phpbb2.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 11:32 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 maj 2007, 22:04
Inlägg: 15
Även jag vill tacka för ett trevligt spel i regnet!

För att lägga sig i diskussionen lite så tycker jag personligen att det känns onödigt att lägga skuld på någon. Det ver helt enkelt en olycka. Det kunde ha gått riktigt illa men som tur var så gjorde det inte det! Och om folk nu tycker att det var så uppenbart farligt att gå där så kunde ju någon annan ha upplyst arr om det tidigare isåfall!

Jag är bara glad att det gick så bra som det gick!

Over and Out

// Jenny

_________________
http://dancingbarefoot.devote.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 11:38 
Offline

Blev medlem: 18 aug 2006, 22:17
Inlägg: 30
Ort: Trollhättan
Har ett litet förslag på regeländring vad gäller skjutandet ut och in ur andra våningen. Som det är nu är det väldigt luddigt om när man får och inte får skjuta. Enklast vore ju att helt enkelt slopa reglerna men då skulle det ju som sagt bli när på omöjligt att inta fabriken när ena laget tagit övervåningen. Men den stora nackdelen som jag ser nu är att man kan utnyttja nuvarandra regler i det att man i stort sett blir "odödlig" om man står i fönstrena på andra våningen och kan på så sätt stå och rapportera fiendens rörelser utan att riskera bli skjuten.
Mitt förslag är följande: ändra reglerna till en enda;
* Man får inte skjuta neråt ifrån andra våningen.

Ett stort problem om man skulle få skjuta neråt är ju höjdövertaget man får, men samma höjdövertag får man ju om man skjuter in i huset från sluttningen mot tåget. Detta hindrar också övertaget med "odödliga" spejare då de kan bli beskjutna nedifrån om de visar sig i fönstret. Det kommer inte heller bli omöjligt att vistas på andra våningen då man bara behöver ta ett par steg inåt från fönstret för att vara utanför anfallarnas väldigt snäva skottvinkel. Detta skulle också hjälpa till att undvika de trista diskussionerna om någon blir utskjuten men är övertygad om att skytten inte "fick" skjuta. Inte för att jag varit med om många sådana men de har ju inträffat.

Bara en tanke. :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2007-12-29 (lördag) Fabriken! OBS! Lagindelning gjord!
InläggPostat: 30 dec 2007, 12:51 
Offline

Blev medlem: 06 jun 2006, 12:10
Inlägg: 27
Ort: Lidköping, Sweden
Det där var faktiskt en väldigt bra idé, Olle!

John & co: Om ni nu någon dag skulle gå över och kika på rent uppenbara faror som golv/tak osv som är på väg att braka sönder så finns det tre saker som jag kan komma på direkt så ni vet vad ni kan kika på:

#1: I trähuset så finns det ju faktiskt en andra våning. Men jag såg att en av takbjälkarna som den andra våningen vilar på var rejält böjd och såg ut att kunna ge efter en vacker dag.
#2: I det största rummet på övervåningen i fabriken så sticker det upp lite gamla järn ur golvet. Om de kunde sprayas typ gula eller orangea så vore det superbra! Det finns ju såndär schysst spray som handläggarna har när de ska markera vart grävmaskinister och sånt ska sätta skopan.
#3: Samma rum i fabriken; det finns några hål i golvet och något enstaka som man faktiskt skulle kunna fastna med foten i och om man springer då så kan det vara ajöss med den foten sedan. Borde gå att lägga över något eller skicka i lite fogskum eller något.

Just det! En sak till, eller rättare sagt två saker:
Jag vill ha rulltrappor!
Också borde du, John spela in ett instruktions-ljudband som du spelar upp varje gång. :wink:
(Fast seriöst så skulle den idén kanske vara något, för då borde frågetecknen och osäkerheten bland spelarna sållas bort. Det är inte sällan som spelare frågar "hur var det med att skjuta in och ut ur fönster?" In-game!)

Utöver allt detta:
Tack för bra spel, ni vet att vrsk kommer åter.
Hälsa brorsan att han får krya på sig, Amer. Tråkigt när sånt här händer. Nu har det hänt och ingen kan ändra på det, så onödiga pekfingrar har vi fått tillräckligt av i tråden redan.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 124 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010