Så där. Tog mig friheten att slänga upp ett första utkast på kompaniet. Jag har försökt slänga ihop plutonerna utan att splitta upp några lag/grupperingar, men så har säkert hänt ändå. Skicka gärna PM till mig angående ev ändringar. Eftersom det brukar vara svårt att skaka fram folk till befälspositioner vill jag bara klargöra att lednings-enheter inte behöver sitta med radion i högsta hugg hela dan utan kan gärna köra U.S WWII style "lead by example" och vara i smeten först. Man behöver alltså inte kompromissa med sin "triggertime" bara för att man tillhör t.ex plutonsledningen. De grupper/lag jag satt först i varje pluton är mitt förslag till plutonsledning. Jag har gjort dessa val pga min uppfattning om att dessa är mer eller mindre tunga namn inom svensk airsoft, med undantag för oss i SGG som helt och hållet går på våran egen självuppfattning
Jag har som ni ser bara delat in i plutoner. Jag tänkte vänta med gruppindelningen efter att ni har fått lite tid att byta pluton osv. Det vore önskvärdt om ev. plutonchefer delade in sin pluton i grupper
Bravo2 40. Ryttare - PMC / Khaki GrpC 39. GABTAB - PMC / Khaki StfGrpC 27. Opus - MBMA - TAN 28. Poyjs - MBMA – TAN 29. Medic Danne - MBMA - TAN 41. Softman - PMC / Khaki 30. Hiro - GRU - TAN 31. Dino - GRU – TAN 32. Styggavargen - GRU – TAN 33. Miss Hyde - GRU - TAN **. Blaze
Bravo3 50. KB - ASK - ACU GrpC 51. Randis - ASK - ACU 52. Firwinn - ASK – ACU 53. Punisher - ASK - ACU 80. _ace - Tan / PMC 81. Spike Tan / PMC 83. Zaph Tan / PMC
2:a Pluton: Charlie 22pers Charlie1: 71. Bifrost - BJ - TAN PltC 72. Bifrost - Jerry - TAN 73. Bifrost - Jimmy - TAN 74. Bifrost - Lillebror – TAN 75. Bifrost - Simon - Tan 76. Bifrost - Matte - Tan 78. Skändarn – TAN 79. Eken - TAN
Nån som har en bestämd ide om hur man ska organisera radio kanalerna? Mitt förslag: kanal1: kompanilednigs kanal - bara kompC och de 3 pltC kanal2: 1:a pluton kanal3: 2:a pluton kanal4: 3:e pluton
Senast redigerad av Skimutis 28 mar 2008, 22:59, redigerad totalt 17 gånger.
Nu har alla plutoner fått chefsenheter och nästan alla har fått en grupp att ingå i. Som ni ser har jag buntat ihop olika mindre lag/grupperingar till större grupper. Hoppas detta funkar för alla. Det saknas fortfarande lite gruppchefer här och var, så känner du dig manad, skit i jantelagen och kliv fram o ta befälet.
Är det nån i detta stolta kompani som har tillgång till nån bra karta över området som han/hon kan kopiera upp i minst 4 ex?
Senast redigerad av Skimutis 23 mar 2008, 20:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag har inget att klaga på. Ser bra ut. Jag har hamnat i samma grupp med mitt lag så jag klagar inte. Tror ingen annan klagar heller då det ända alla vill är att spela med dem man spelar med annars dvs med sitt egna lag.
Jag har en enkel önskan inför spelet på söndag: att R.I. slipper rollen som Kompaniledning då det är vi som håller i spelet. Det kan uppstå så många saker som man inte kan förutse och det vore tråkigt att, exempelvis under en viktigt strid, behöva lämna den för att lösa problem/frågor osv. Ett vettigt byte vore i så fall med något av Bravo-teamen. Något team från Bravo som isf ställer upp som Kompaniledning?
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Nu har jag ändå hamnat upp till öronen i det här, så jag och SGG skulle kunna ta den pucken. Ifall vi ska ta den vill vi ha:
Fungerande sammarbete med plutonchefer. Delat ansvar. Vi har ingen lust att chefa över en stor mobb. Förståelse med att vi inte är riktiga kompanichefer. Förståelse med att vi har spelare i laget som får eksem och irriterade luftvägar om de inte får sin beskärda "triggertime" RI som plutons ledning för Delta, alt att ni hittar nån annan som vill ersätta oss. STG7? Sammtycke från kompaniet att vi Chefar
Just det SDG7 ska det va. Säger man STG7 snabbt, låter det nästan likadant
Hur jag än väder vrider på saker inser jag att åtmistone en grupp per pluton bör ladda upp rejält med handgranater. Idealiskt vore en per gubbe. Zambaskott ser inte ut att vara ok. Så vad är ok?
Förnamn: Bjorn
Efternamn: Karlsson
Behöves dessa "beställas" eller är det fört till kvarn på plats? Kommer det ske någon färdelninge mellan lagen så inte ett lag har 10x så många (händer ju på Fabriken ibland )
_________________ //Björn 'Osito' Karlsson PC Götha Vänner
Jag tänkte skicka en strids-plan med kartor och pilar och sånt till plutoncheferna via PM, men fattar inte riktigt hur man bifogar bilder. Hittar ingen instruktion nånstans heller.
Hjälp?
Tänkte att det kunde vara bra för plutoncheferna att få förbereda sig på respektive uppgifter och ansvarsområden så tidigt som möjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori