Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 18:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 23 mar 2016, 11:51 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Halloj gottfolk!

Snart var det dags för Sci-fi mässan igen, närmare bestämd 2-3/4. Och till detta, så behöver vi deltagare som vill vara med att visa upp VSAF och våran hobby på denna. Så, om du känner att du vill vara med, så PM'a kocken och/eller skriv i denna tråd.

Deltagande kommer givetvis också med förutsättning av att man hjälpar till att ställa upp monter osv, men allt det där kan senor El Kock informera närmare om.

Väl mött!

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 23 mar 2016, 21:06 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 aug 2007, 15:50
Inlägg: 107
Förnamn: Magnus
Efternamn: Parsmo
im on! fast det vet redan kocken men tänkte att resten av VSAF kan behöva koll på läget.

dags att damma av sitt umbrellacorp kit igen ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 23 mar 2016, 21:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 apr 2014, 16:03
Inlägg: 200
Ort: Hisingen!
Förnamn: Dennis
Efternamn: Olsson
The katt is on already aswell. Reprisal 2016, I will be there!

_________________
Profilbild tagen av: Patric med C
"Vafan, på Hisingen bor ju bara kriminella." - Jompa, HLs ständiga vattenbärare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 30 mar 2016, 16:12 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Det närmar sig, kan vi få ett inslag i kalendern för att uppmärksamma att det är ett event på gång?

Jag är rätt säker på att jag kommer ut på lördagen. Dock har jag inte bestämt mig om jag huvudsakligen vill komma ut och se frän ut i mitt ryss-kit eller om jag helst vill fota. Klurigt!

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 30 mar 2016, 21:08 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 jul 2009, 09:31
Inlägg: 82
Ort: Göteborg/Kville/Backaplan
Förnamn: Kristian
Efternamn: Gustafsson
Jag undrar vad det är som gäller för regler angående detta event?

Måste man vara betalande medlem (årsavgift) för att få vara med och visa upp sig?

Får man gratis inträde till mässan?

Detta är de saker jag undrade över :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 30 mar 2016, 21:21 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18
Inlägg: 1651
Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Dra gärna iväg PM till Kocken (Christian som forumsnick) och fråga/anmäla/undra osv, han är Maestro för detta event :)

_________________
7.62, When diplomacy fails.
-Ordförande VSAF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 02 apr 2016, 18:55 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 apr 2014, 16:03
Inlägg: 200
Ort: Hisingen!
Förnamn: Dennis
Efternamn: Olsson
Rapport dag 1:

Började lite lugnt och vackert, inte så jättemycket som hände de första timmarna. Vi hade lärt oss ifrån förra året och gick fram och försökte få fram ett intresse ifrån folk som såg ut att ha åldern inne och sneglade på bordet. Många fick man dra ur dom att det såg ju faktiskt ganska kul ut.
Mindre incidenter med söndriga bössor och att man plockar fram lite finare grejer till folk som lyssnat mer än några sekunder och bara är där för att känna på vapen. Mindre små händer ifrån ivriga barn.
Det kändes också som att vi enbart idag fick mer intresserade människor, vilket ett gäng var en familj som hade vart sanslöst spännande att få träffa på i Bergsjön, än vad vi fick på hela förra årets mässa. Spelar nog mycket in på att denna mässan ligger 2 veckor närmare lön än förra årets som var mitt i månaden.

So far so good. Jag ger det 4 bananer av 3 möjliga granatkastare, ett gediget betyg som bevisar på bra kamratskap och fina tendenser till nya medlemmar att kasta plast på.

_________________
Profilbild tagen av: Patric med C
"Vafan, på Hisingen bor ju bara kriminella." - Jompa, HLs ständiga vattenbärare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 02 apr 2016, 19:31 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 jun 2013, 09:50
Inlägg: 417
Ort: Lila Edet
Förnamn: Christian
Efternamn: Lindeman
Ställ ner whiskyn jag hämtar dig runt nio i morgon Yellow_Flash_Colorz_PDT_04
Och riktigt snygg jobbat alla inblandade

_________________
Team "SPECAL"
Puts the "special" in special forces!
CALLSIGN: Kocken


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 03 apr 2016, 18:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 apr 2014, 16:03
Inlägg: 200
Ort: Hisingen!
Förnamn: Dennis
Efternamn: Olsson
Tackar för alla som kom förbi och sa hej, tackar för alla besökare som ville ta kort, tackar alla som kom fram och var genuint intresserade.

Även en stor eloge till de tillresande herrarna ifrån söndagens spel, Colliander och förlåtjagvetfaktisktintevadduheter, även Borka tog sig förbi en sväng och höll ställningarna. Det var gött att se er där och jag fick ett nyskott energi när jag såg er i båset. Tack till Janusz som hjälpte till och höll låda ett tag på morgonen.

MYCKET högre trycka hela helgen iår. Söndagen förra år så var det i princip dött redan vid 16-17 tiden. Denna gången var folk kvar till nästintill stängningsdags.
Det behövs minst 3 gubbar för att kunna hålla ställningarna utan att behöva gå på knäna. But thats a bare minumum.

Nu återstår och se hur många som kommer börja spela aktivt. Vi får hoppas på det bästa och välkomna dom alla med öppna armar.

Det är med trötta armar och sega ben jag skriver med. En mer detaljerad rapport kanske dyker upp, om jag orkar.

_________________
Profilbild tagen av: Patric med C
"Vafan, på Hisingen bor ju bara kriminella." - Jompa, HLs ständiga vattenbärare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 03 apr 2016, 18:34 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 sep 2015, 13:21
Inlägg: 75
Ort: Onsala/Kungsbacka
Förnamn: Jesper
Efternamn: Arvidsson
Vi hälsade inte direkt på varandra så det är förståeligt

_________________
Humankind cannot gain anything without first giving something in return. To obtain, something of equal value must be lost.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 03 apr 2016, 19:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 01 jun 2013, 09:50
Inlägg: 417
Ort: Lila Edet
Förnamn: Christian
Efternamn: Lindeman
Grymt jobbat alla inblandad kan inte tacka nog för all hjälp. Jag e tok nöjd. Jag e extrem glad åt all hjälp vi fick av våra medlemmar som släpade sig ut efter spel och endå ställde upp i montern i några timmar.

_________________
Team "SPECAL"
Puts the "special" in special forces!
CALLSIGN: Kocken


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 03 apr 2016, 19:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 aug 2007, 15:50
Inlägg: 107
Förnamn: Magnus
Efternamn: Parsmo
Vill som föregående skribenter tacka alla som var involverade och här kommer mitt utlåtande/ tycke över mässan i sin helhet.

Vi lärde oss av våra erfarenheter från förra året och la upp en gameplan dag ett som tycktes fungera bra, haffa intreserade mäniskor låt dem klämma på lite bössor och vart dom mer genuint intreserade låta dem kolla närmre på lite "finare" grejer as it were.

Montern låg i år bättre även om den tydligen var ett "sämre läge" efter vad jag förstod. Vi låg inte i huvud korridoren utan i ett secundert flöde så att säja och hadde inte en lika hektisk nonstop trafik på lördagen i år som förra året. med det sagt var det inte tomt i montern för det. och vill gissa mig till att medelåldern i vår monter båda dagarna var högre än förra året, dvs mer potensiella spelare. Montern var oxå nån M2 större vilket gjorde det möjligt att ha stolar i den i år, stort mega superduper jätte jaggerdigmittförstföddabarn +.

Söndagen var i vanlig ordning något lugnare men inte för det död som Dennis notera det var ändå folk ända fram mot stängningstid och det var bra prata bla med nått kompisgäng som krigat med varandra och blivit glatt överaskade att det fanns en förening med lika sinnade och mer över söndagen går inte riktigt att säja.

Överlag så kändes mässan iår bättre än förra året både som mässa och för vsaf´s räkning man pratade med fler personer och kunde dra i dem lite mer och förklara vad det var vi gjorde. i min mening ett riktigt lyckat PR jippo,

Nu tar jag mina möra fötter och stela nacke och krashar i sängen för att börja ladda baterierna inför nästa år ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sci-Fi mässan 2016
InläggPostat: 05 apr 2016, 23:25 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 30 apr 2014, 12:02
Inlägg: 192
Ort: Göteborg
Förnamn: Adam
Efternamn: Muzur
Bra jobbat gubbar! Hörde från andra att det va spännande att få veta mer om airsoft under mässan. Mer sånt!

_________________
Callsign: DJ

He Conquers, Who Conquers Himself


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010