Inläggsrubrik: Re: Domination - Söndag 27 Augusti 2017
Postat: 26 aug 2017, 23:09
Förnamn: Theodor
Efternamn: Svensson
Jag och stefan kommer lite efter 10, ska plocka upp lånekitt åt stefan men vi är på Förövrigt så skulle det uppskattas om jag kunde få hjälp o passa in min nya rigg, hjälp med remmar som jag inte kommer åt om nån hinner.
Postat: 27 aug 2017, 21:38
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Ni som glömde lämna tillbaka armbindlar. Snälla snälla, ge dem till arrangören på nästa VSAF-spel. Föreningen har inte råd att förlora ett par varje spel, som hamnar i en låda i nån källare nånstans.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Postat: 28 aug 2017, 18:21
Förnamn: Theodor
Efternamn: Svensson
Det var skoj ja men jag vill gnälla lite. Det är det här med automateld, under dagen så länge jag var kvar så tog jag tre skurar mot huvudet, visst sånt får man väl leva med kanske men det här att sikta mot huvudet är inte ok och egentligen tycker jag att det borde vara satt att det endast får användas punkteld på icke understödsvapen.
sen så det här med säkerhetsavstånd, den sista skuren jag tog mot huvudet var på ca 10m avstånd och igen automateld, va fan!!
Lunkwill, det låter trist. Helt klart en vettig regel att diskutera. Har säkert själv skickat iväg ett par skurar på semi i för hög höjd när kroppen varit skymt. Belönades dock med ett kraftigt singelskott mitt mellan ögonen (precis ovan skyddsglas) och rinnande blod som följd =) Hade velat se vad skytten såg i siktet =) Tur man hade "dödsduk" att torka lite med!
Edit: Nytt personbästa, 7 fästingar!
//N
Senast redigerad av Howdy 28 aug 2017, 21:55, redigerad totalt 1 gång.
Postat: 28 aug 2017, 23:11
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Lunkwill, jag förstår att det gör ont, och är frustrerande, att bli skjuten i ansiktet. Vi har alla varit där. Men det finns ingen regel mot att inte skjuta automateld i ansiktet, oberoende avstånd. Säkerhetsavstånd har med bössans kraft att göra, inte med var på kroppen man siktar. När jag avancerar har jag alltid bössan på automat, och dyker något upp framför mig, som ser åt mitt håll och är utanför mitt säkerhetsavstånd, så skjuter jag. Ser jag bara ett huvud så skjuter jag på det, ser jag en helfigur så siktar jag så klart på kroppen, men jag tar vad jag får. Jag är sällan kall nog att byta över till singel, även om det har skett när jag smugit mig på någon helt oförberedd. Det jag vill säga är att vi så klart ska undvika att skjuta i ansiktet, men att reglerna inte säger något om det, oberoende på avstånd. Vill bara förtydliga det.
PS. Jag hade i ett par år ett märke på vänster kindben, där Backman sköt mig. Såret läkte bra under någon månad, men då sköt han mig där igen.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förstår också din frustration att bli skjuten i ansiktet, det gör sablars ont. Har vart där massa gånger med blödande läppar och kinder:-( Jag kör med nätmask för ansiktet numera, ser ut som en idiot, men det ger vart fall mig större spelglädje när jag inte behöver nojja över en skur i nyllet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori