Aktuellt datum och tid: 17 jun 2024, 12:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 05 apr 2010, 21:23 
Offline

Blev medlem: 22 dec 2007, 23:35
Inlägg: 158
Förnamn: Johan
Efternamn: Olsson
Jag försökte kasta så många bollar som möjligt på folk på så kort tid som möjligt så att de inte skulle missa att de var träffade... (dock packade pistongen ihop till slut) Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

Tack för ett gött spel!

mvh Johan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 05 apr 2010, 23:01 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2097
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Jag har hittat ett 9.6V NiMh svart stavbatteri med deans-kontakt. Det verkar ha legat ett par dagar i skogen. är det någon som känns vid det?

Det var roligt, ja striderna blev klart annorlunda. Själv uppskattade jag att det inte finns medic, det blir mer realistiska strider där folk inte poppar upp hela tiden och det går nöta ut en motståndare. Djupförsvar blir inte längre självmord utan så effektivt som det borde vara. Jag är lite överraskad över hur mycket det påverkade, men å andra sidan brukar jag i princip aldrig bli medicad..

Kassören: meddelande: sPunk bergsjön 100405

Medlemmar: 27 (x40 = 1080)
Gäster: 3 (x50 = 150)
Medlemsskap 2 (x100 = 200) (batts & sudden, skickar mail.)
Summa 1080+150+200 = 1430:-

Pengarna insatta måndag 100406


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 05 apr 2010, 23:30 
Offline

Blev medlem: 08 apr 2009, 09:31
Inlägg: 156
Ort: Göteborg
Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
TAck för idag till alla som var med från oss i fpj.

det var ett, toppen spel och iden var bra och genom tänkt men som det på pekades i början var att det är väldigt svårt att veta vem eller vilka som höll flagorna längst tid, men och anda sidan är det det viktigaste när man får ett väldigt kul spel som böljar fram och tillbaka över hela spelområdet?

och trots krånel och total isärplockning av min gearbox i skogen (fick dock ordnig på den och kunde fortsätta) så hade iaf jag en toppen dag. Och tack keso för pangen det var den träff som sved mest idag då jag förövrigt haft mitt sämsta spel på över ett år. :?

hittade bt ngn siktes del av ngt slag så saknar ngn ngt sådant pma

_________________
Har du inte identifierat soldatens värsta fiende, har du aldrig varit eller ens varit i närheten av att vara en!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 06 apr 2010, 00:42 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 jun 2009, 14:07
Inlägg: 278
Förnamn: David
Efternamn: K
Idioterna tackar för oss. Ett gearboxhaveri, en bråkande matning, och ett brunnet LiPo, men vi hade så skoj ändå. Kör gärna nu i helgen igen.

sPunk, var det inte 8,4V?

MVH Skepparn


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 06 apr 2010, 07:15 
Offline

Blev medlem: 11 jan 2010, 22:26
Inlägg: 54
Förnamn: Lev
Efternamn: Nezhigay
För att veta om flaggor. det är bra o knyta till var nån klocka som har två separata stoppur. Kanske från schackspel, inte säker hur de fungerar


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 06 apr 2010, 15:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 feb 2008, 17:53
Inlägg: 32
Ort: kungsbacka
Förnamn: Jonathan
Efternamn: Carlsson
Tack alla för ett gött spel ! Det blev en hel massa ninjande och tack sudden för att du tog "pangen" den minnesvärdaste träffen på mååånga spel. Stoppur kan väl vara en bra ide. bara hänga två på varje flagga. Personligen välkomnar jag fler sådana här spel och kommer nog fortsätta köra med 4 alternativt 5 magg jämt bara för att man fick tänka på ett helt annat sätt, vilket var jätteroligt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 07 apr 2010, 00:29 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 jun 2009, 14:07
Inlägg: 278
Förnamn: David
Efternamn: K
4 mag gynnar ju oss låg-rofare om inte annat ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2010-04-05 (Måndag), Vattentornet, Chicken race.
InläggPostat: 07 apr 2010, 14:54 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2097
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
:/

Det är ju lite klurigt att mäta tiden på något automagiskt sätt med de reglerna vi hade.

Det var alltså inte så att man kunde ta en flagga, sedan få poäng för den tills någon annan återtog den. Kravet var även att man var närvarande och hade "eyes on".

De enda chanserna att automatisera det hade varit att antingen sätta kameror i området och kolla av hur länge folk varit i området eller så får man ha ett dödmansgrepp kopplat till en klocka så att man bara registrerar så länge folk är i området. Den sista möjligheten är att det lag som tar en flagga tar tiden när man tar OCH när man förlorar/lämnar flaggan. Det tror jag funkar sådär.

Tanken med upplägget är att man skall kunna hålla en flagga ganska lätt. Motståndaren måste lämna kvar resurser på sin(a) egen(na) flaggor för att bevaka dem och inte förlora poäng på anfallet. Ju fler flaggor man tar desto svagare blir man på varje flagga. Magasinbegränsningen och avskaffandet av medic är saker som ger försvaret en ytterligare fördel. Tanken med det är vidare att om en sida har en grupp superduperstålmän som aldrig förlorar en strid och aldrig respawnar så måste dessa resurser ändå sättas in med viss tanke. Ifall de bara går runt och tar flaggor så kommer motståndaren kunna byta genom att ta en annan flagga. Ifall de bara försvarar så kommer de vara fastlåsta och ganska ineffektiviserade. Förhoppningen är att alla kan spela en viktigare roll -man behöver alla sina resurser. På så vis kan man också få möta lite olika konstellationer av motståndare. Man vet helt enkelt inte om den där jävla Spunk är med och försvarar denna flaggan.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010