Aktuellt datum och tid: 17 jun 2024, 00:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 18 nov 2009, 11:06 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2097
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Storspel
EVE.
http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic.php?f=4&t=101549

Jag ber om ursäkt för den sena informationen! Spelet utspelar sig på ett antal marker runt om i västsverige, bland annat Kode och Vattentornet.

På lördag är spelet "invite only". Invitad blir man genom att deltaga på storspelet.

På fredagen finns det möjlighet att delta. Kravet är m90-uniform och avgiften är som brukligt. Spelet börjar med uppsamling kl 2000.
Anmälning skickas på privat PM! Via PM delges uppsamlingspunkt och man kan även ställa frågor. Inga spelrelaterade frågor tas i tråden!

Jag vill återigen ödmjukast be om ursäkt för att vi har varit sena med den här informationen!

Plats
Vattentornet, Bergsjön & Kode Maskin

Datum
2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag)

Tider
20.00 - Samling På område delgivit genom PM
00.00 - Spelslut (Alla som inte deltar i storspelet lämnar på genom PM anvisat vis)

Arrangör
Peter "sPunk" Wirén (Mob: 073 589 23 33)

Karta, vägbeskrivning samt spelmarkens förhållningsregler
http://www.vsaf.se/forum/viewtopic.php?f=7&t=1478&p=10360#p10360


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 18 nov 2009, 22:43 
Offline

Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32
Inlägg: 3217
Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Spelidén verkar mycket intressant, synd att man missar detta. Hoppas att ni arrar något likande till våren!?


Kommer det att vara spel på vsaf´s marker på söndagen? Har nämligen inte möjlighet att delta på detta spelet men vill spela ett söndagsspel!

_________________
Stridsverket
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 18 nov 2009, 23:10 
Offline
VSAF-Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10
Inlägg: 2097
Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Jag kommer inte hinna arra, men jag hoppas någon annan gör det! Markerna är lediga i varje fall.

Vi får se hur det planar ut, men jag hoppas vi kan fortsätta köra denna typen av spel. Det finns planer!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 19 nov 2009, 14:26 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 feb 2009, 18:04
Inlägg: 25
Ort: Onsala
Förnamn: Johan
Efternamn: Joneborn
Wat. Fett sugen, får förmedla detta till min internet-lösa vapenbroder ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 29 nov 2009, 12:43 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 dec 2008, 11:38
Inlägg: 1323
Ort: Sitra Ahra
Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Full Plastic Jacket tackar för ett otroligt roligt spel!

Dettavar vårat första storspel med övernattning, och trots kyla, regn och att vi blev bortglömde i kode så var det ett av dem roligaste spelen vi har varit på.

Bra arrangerat tyckte vi alla. Det enda som sänkte stämning var att folk börja bege sig hemåt sent på lördagkvällen. Vilket var tråkigt eftersom vi hade förväntat som en stor slut strid på morgonen.

Här kommer lite bra och dålig kretik:

Bra:

Spelet i helhet. Jävligt roligt att åka och förstärka, undersöka och säkra olika marker.
Tillgång till vatten.
Räkneverken vid respawn. Skoj och vet hur det går för laget.
Lätt att få tag på spelledningen samt bra och snabb information är nya uppgifter kom.

Dåligt:

Medicregeln. Kändes som att många struntade i sin bleedtime och helt enkelt låg kvar till dem blev omhändetagna av medic. (Våran egna uppfattning men vi är inte säkra. Motståndarlaget kan ha arbetat extremt bra med sina medics.)
Att folk tröttna och börja dra sig hemåt. Givetvis inte arrangörens fel, men tråkigt för både arr. och dem som tog spelet väldigt seriöst.

Kan tänka mig att så här är det nästan alltid att folk börjar ge sig. Men som sagt, det är tråkigt att det händer.

Annars tackar vi för oss och hoppas att det kommer en uppföljare på detta spel till våren.

_________________
FRONTSCHWEIN

LONE WOLF


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 29 nov 2009, 16:36 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 06 sep 2007, 22:51
Inlägg: 17
Ort: Göteborg
Vill ännu en gång be om ursäkt för att ni blev kvar i Kode. Ni var definitivt inte bortglömda men dessvärre hade jag inte varit tillräckligt noggrann med att få allas telefonnummer i början och vi lyckades inte nå er på radio. Jag bad de två andra grupper jag fick kontakt med att försöka videarebeforda informationen men inte heller de lyckades få kontakt med er. Vi antog att ni hade gått och lagt er och tänkte att det säkert var lika bra om ni var utvilade till morgondagen.

Vill också be om ursäkt för att vi gav oss av innan spelslut. Jag borde redan från början ha varit tydlig med att vi inte kunde vara med under hela söndagen utan skulle ge oss av på söndag morgon. Att vi nu gav oss av yttligare lite tidigare var för att vi inte ansåg oss kunna tillföra något mer till spelet. Genom vår fantastiska timing lyckades vi bli utestängda från båda de aktuella spelplatserna. Den enda aktivitet vi såg oss kunna utföra var att vila för att sedan åka hem som planerat. Då valde vi att istället åka lite tidigare.

Vill annars passa på att tacka de Vänner som jag fick spela ihop med. Jag har ju inte varit närvarande på några spel sedan plutonen startade så detta var roligt på många sätt. Tack för ett bra och trevligt samarbete! Hoppas vi ses snart igen.

/November Mike


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2009-11-27 -> 28 (Fredag-Lördag), Vattentornet & Kode EVE
InläggPostat: 29 nov 2009, 18:47 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Tack för ert deltagande gubbar!
Kopiera gärna era inlägg och lägg dem i vår tråd på AirsoftSverige-forumet.

Rapport från kassör:
VSAF EVE Kode
Gäster: 50 st x 50 SEK
TOTALT: 2500 SEK
Pengar insätts 30 november märkta "EVE".

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010