Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
OBS! Speldatum ändrat till 13:e januari på grund av oförutsedda personliga förhinder den 14:e januari!
Capture the flag!
Spelarna delas in i två sidor. Varje sida har varsin flagga som även är deras utgångspunkt. På området finns en tredje flagga, neutral (icke tillhörande något lag ).
Vinnare är den som hämtar den fiendens flagga och tar den till neutral flaggan, samt håller den i 30 minuter i ett sträck på plats. En person ur laget som försöker hålla flaggorna måste befinna sig i närheten av flaggan. Dör ska en annan lagmedlem ha som ambition ta över den rollen. Om man misslyckas försvara positionen och det andra laget lyckas återövra flaggan ska den transporteras tillbaka till originalposition. Samtidigt får andra medlemmar jaga fiendens flagga.
På den neutrala flaggan kommer en timer finnas där tiden kan återställas.
När man transporterar en flagga kan man bli skjuten. Blöder man ut med flaggan i hand så lämnar man flaggan där man blödde ut. Du får inte släppa flaggan under bleedouten till en lagkamrat. Om du blir medicad i 2 min får du fortsätta bära flaggan eller lämna den vidare.
Om man av valfri anledning lämnar flaggan någonstans så måste man sätta den i marken så att den syns och kan plockas upp och föras vidare.
Specialare för spelet utlovas! Endast ett lag kommer få använda den mer säger jag inte!
_________________ "Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet" - General James "Mad dog" Mattis
Senast redigerad av Commander 11 jan 2018, 14:02, redigerad totalt 2 gånger.
Inläggsrubrik: Re: Capture the flag - 13:e januari
Postat: 11 jan 2018, 11:53
Nu talar jag bara för mig: Analysvägen är en ganska stor mark. Jag vill gärna arrangera där. Men för att arrangera där vill jag helst se att snittet på spelen ligger på 25-30 personer innan jag planerar ett spel där. Även om man avgränsar delar av banan mår den bra av större grupper.
Nu har de senaste 2 spelen varit på 24 personer i snitt så ett Analysspel är inte omöjligt i närtid, i min arrangörstanke.
_________________ "Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet" - General James "Mad dog" Mattis
Postat: 12 jan 2018, 06:56
Förnamn: Jonathan
Efternamn: W
Vi får endast arrangera 10 spel om året på analysvägen, plus att det krävs lite planering med jaktlag osv för att få spela där. Men tror det kommer komma upp ett spel på analysvägen om ca 2veckor om jag inte minns fel. Tror spunk kommer arra.
Postat: 12 jan 2018, 09:15
Diktatorn skrev:
Jag skulle behöva en påse 0.30 till spelet. Går de att lösa?
Jag köpte två förra spelet men har bara öppnat en. Kan ta med den oöppnade till dig. Är inte officiell säljare, ej i styrelsen, 140 kr är medlemspriset, Swish helst
Tänkte i fall ingen i styrelsen kommer imorgon.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori