Aktuellt datum och tid: 28 mar 2024, 22:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 20 dec 2018, 21:03 
Offline

Blev medlem: 12 nov 2017, 19:11
Inlägg: 44
Förnamn: Elvedin
Efternamn: Hadzic
Välkomna till söndagsspel! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 21 dec 2018, 13:45 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Kom igen, kom ut och kriga jul!

Väderprognosen ser lovande ut. Har vi tur kanske det blir ett snöspel på söndag :)

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 22 dec 2018, 21:37 
Offline

Blev medlem: 12 nov 2017, 19:11
Inlägg: 44
Förnamn: Elvedin
Efternamn: Hadzic
Lite snö o minusgrader skadar aldrig :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 23 dec 2018, 22:55 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Några korta krassa synpunkter och observationer kring dagens spel:

- Plocka med skräp.
I safezone låg ett par take-away kaffemuggar och drällde varav en jag vet tillkommit idag. Har man väskor att ta med bössorna i så har man utrymme för en hoptryckt pappersmugg. Jag tog med mig muggarna när jag gick för dagen.

- Vapen på parkeringen.
Ha inga vapen synliga på parkeringen. Det inkluderar givetvis också pistoler i benhölster. Att vi själva vet att det är leksaksvapen spelar ingen roll för en utomstående tredjepart som vi oroar helt i onödan. Som det sett ut de två senaste spelen jag varit på är det bara en tidsfråga innan polisen lär bli inkopplade.

- Skyddsglasögon, hela spelet.
Vissa av de nyare spelarna har envisats ta av sig skyddsglasögonen vid olika tillfällen i och omkring spawn och vid samlingar på spelplan. Immiga skyddsglasögon är klart mer fördelaktigt än permanent skadade, eller direkt förstörda, ögon.

--

Mot slutet av dagens spel surnade stämningen ordentligt på grund utav upplevt dåligt träfftagande. Min känsla av situationen är en kombination av att vi har många nya ute som spelar som inte vet hur sina bössor går och som inte är varse hur snabbt kulorna dalar när de väl börjat dala. I kombination med att vissa nya kanske inte känner sig för efter träffar ordentligt. En träff behöver inte göra ont eller lämna spår - använt fler sinnen än ett enda.

Ser man mängder av kulor rasa in precis omkring en med så pass låg anslagsenergi att det inte är säkert att man känt av träffen är det sports-mannamässigt - och rimligt - att ta träff.

--

Annars, vad gällde det faktiska arrangemanget så tyckte jag det fungerade rätt så bra. Även om det blev ganska tajt att köra så förhållandevis många spelare på enbart träsket-sidan om stigen. Tacksam för att spelet blev av och med så god uppslutning, julhelgen till trots.

Jag var bitvis lite modfälld och passiv i spelande idag på grund av mina splitternya radioproblem. Men efter att ha felsökt radion min i sisådär 2 timmar efter spelet så verkar jag ha fått pejl på grejerna. Så med lite tur kommer jag och radion bättre överens nästa spel.

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 24 dec 2018, 14:47 
Offline

Blev medlem: 12 nov 2017, 19:11
Inlägg: 44
Förnamn: Elvedin
Efternamn: Hadzic
Jag skriver under varje ord du har sagt Borka, något som man måste tänka på är just det du skrev, tycker att man verkligen ska trycka på träfftagandet i fortsättningen. Tack alla som kom tråkigt att de flesta gick så tidigt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 24 dec 2018, 14:55 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 24 maj 2017, 08:56
Inlägg: 507
Förnamn: Erik
Efternamn: Lundin
Inte bara träfftagandet. Utan träffantagandet. Man träffar inte alla skott man skjuter och många skjuter på långa avstånd. Skott kan ta på grenar och allt möjligt. Viktigt att man tänker på sådant och inte skriker på folk.

Såg flera igår som försökte skjuta personer på 80 meter och undrade varför folk inte tog träff. Kulan når inte 80 meter med en vanlig AEG... undantagsfall för kanske 1% av alla vapen... I eett annat fall torrsköt en kille utan att ens märka att inga kulor kom ut ur vapnet och hävdade träff på en annan...

_________________
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everyone you meet"
- General James "Mad dog" Mattis


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Rush- Kill Comfirmed - Söndag 23 December2018
InläggPostat: 24 dec 2018, 15:09 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 nov 2010, 20:10
Inlägg: 1401
Ort: Göteborg
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Precis som Commander markerar så tror jag mycket av irritationen kommer från en övertro på ens egna vapens räckvidd. Kanske främst hos de nya spelarna eller de som är mer vana att spela i närstridsmiljö där räckvidden sällan är en faktor. Väv in det med någon enstaka upplevd säker träff som påstås ha nonchalerats eller där utskjutna fiender misstas för liknande klädda i spel och irritationen sprider sig snabbt.

Jag kommer försöka vara mer kommunikativ i samband med spelstarten nästa år. Både i att hjälpa de nyare spelarna skjuta in sina bössor och sånt som hör till - men också bli bättre på att tydligare markera mot avvikelse i den personliga säkerheten. Någonstans finns det ändå ett motstånd i att behöva markera så självklara saker för myndiga, vuxna, människor.

I framtiden kommer jag också se till att ha med mig immedel till hands.

_________________
Styrelsen 2023
Flickr
Youtube


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010