Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42 Inlägg: 1178 Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Container Yard Challange XVll - The Thunderdome Three teams enter, one team leaves!!!
Spelet går enkelt ut på följande.
Tre team möter varandra under en begränsad tid, (totalt ca 1,5h) Respown 10min, jämna tal. Vi kör tre omgångar (om vi hinner, så avslutar vi med CTF). Inne på spelplanen finns massor med artifacts som teamen ska samla in. Dom är av olika storlekar och vissa är stora och svåra att hantera, andra små. Blir man skjuten med en artifact så ställer du ner den på plats. Det är fritt fram för vem som att ta den. När det är 30min kvar ljuder en signal = dying time. Dom som blir skjutna då går till grilltältet och är ute.
När de 30 minutrarna har gått så ljuder en ny signal. Då är det dags att ta sig till extraction pointen, en portal som är öppen i 10min. inom synhåll för grillen! (Så får vi något att titta på ) Har man gått igenom portalen så är man inte delaktig i spelet längre!!!
Sammanfattning: 1h speltid med respown. 0,5h speltid utan respown. 10min Extraction time.
Det laget som får igenom mest artifacts vinner. 10p per artifact OBS! max 150pers !!
Vsaf regler med följande ändringar: OBS!! Alla spelar på egen risk!!! 1. Ingen Medic. 2. Ingen Ingenjör. 3. AutoB är inte tillåtet! 4. Rikoschett är INTE träff i detta spel. Är ni osäker , ta träff! 5. Man får inte öppna och gå in i stängda containers. 6. Varsin respawn. 7. Endast miljökulor. 8. Rök och granater (med låga/krut) får inte användas! 9. Armbindlar kommer att användas. 10. Alla kommer att chronograferas. 11. Respektera "gentleman reglerna" och ta träffen. 12. Ingen bleedtime 13. Krav på dödsduk och tandskydd. 14. Inga Libaneser (se Vsaf Paragraf 15. Gemensam städning av området efter spel.
Blev medlem: 19 maj 2013, 14:38 Inlägg: 389 Ort: Göteborg
Förnamn: Carl-Johan
Efternamn: Colliander
Håller med Daytrader. Semi gynnar enbart snarare små grupper som rör sig fort och organiserat dvs minoriteten av airsoftspelare. En stor skillnad för mig personligen är att realiteten är viktigare än själva numret utpangade motståndare. Regleringar som rör eldläge tycker jag enbart för airsoft närmre tex paintball dvs det blir bara en sport. För mig är det sport/hobby. Realitet är en viltig faktor för mig, begränsar man den med ytterligare regler så säger iaf jag tack och hej!
Blev medlem: 16 maj 2011, 18:19 Inlägg: 164
Förnamn: Linus
Efternamn: Persson
varför semi funkar bättre är ju för att de ska bli dynamik och du ska kunna röra dig lite iaf , istälet för att du inte vågar titta fram pga motståndaren framför dig roffar 40 boll i sec , fick själv en sån mitt i bröstet på 2 ms när jag gick runt ett hörne , skulle inte kalla de där realistiskt direkt.
De Daytrader säger har delvis rätt , men då kommer de till dom som chronar in sina bössor till cqb, men sen när du möter dom så är de långt ifrån cqb. De är ju inte direkt ovanligt.
Blev medlem: 02 maj 2015, 21:13 Inlägg: 50 Ort: Göteborg
Förnamn: Heli
Efternamn: Heiskari
Liimpan92 skrev:
De Daytrader säger har delvis rätt , men då kommer de till dom som chronar in sina bössor till cqb, men sen när du möter dom så är de långt ifrån cqb. De är ju inte direkt ovanligt.
That's really low... And it is really sad. Fair game, tack!
_________________ Mårran från Finland. Äter järn och skiter kätting.
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Colliander skrev:
Håller med Daytrader. Semi gynnar enbart snarare små grupper som rör sig fort och organiserat dvs minoriteten av airsoftspelare. En stor skillnad för mig personligen är att realiteten är viktigare än själva numret utpangade motståndare. Regleringar som rör eldläge tycker jag enbart för airsoft närmre tex paintball dvs det blir bara en sport. För mig är det sport/hobby. Realitet är en viltig faktor för mig, begränsar man den med ytterligare regler så säger iaf jag tack och hej!
Tanken är ju just att set ska bli mer dynamisk och realistisk. Att stå på var sin sida om en containerlängd (eller mellan två byggnader på Bocken, för den saken) och spreja loss är inte min definition av dynamik eller realism. Nu är det iofs länge sedan jag jobbade inom försvarsmakten, men vi lärde oss att skjuta precisa enkelskott, inte långa salvor som man tenderar att göra med Airsoftvapen. Läs ditt mål, försök förutse hans rörelse och skjut för effekt, inte konstant nedhållande eld tills man har tur och träffar. Vilket oftast blir effekten av full-auto i platsbegränsade miljön. Det är en kulsprutas jobb, och de bör finnas i begränsad antal på teamen. Jag tänker lite tvärtom ditt tack o hej, en av de absolut största orsakerna till att jag sällan kommer på Bocken, CY, Scrapheap et al är just för det konstanta autoskurande som dödar en varje form av dynamik och taktisk tänk, och för mig blir det tack o hej då.
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Blev medlem: 01 nov 2013, 09:26 Inlägg: 23
Förnamn: Johan
Efternamn: Johansson
Voodoo 1 skrev:
Jag tänker lite tvärtom ditt tack o hej, en av de absolut största orsakerna till att jag sällan kommer på Bocken, CY, Scrapheap et al är just för det konstanta autoskurande som dödar en varje form av dynamik och taktisk tänk, och för mig blir det tack o hej då.
bogart kör ju nu semi på sina lördagar på bocken. ska bli intressant och se hur det förändrar dynamiken.
jag ser det mer ur vinkeln cqb spel som CY mer är. 328fps räcker gått o väl o att neka folk till auto e elakt. Tar mig själv som exempel min CQB bössa har ingen fungernade semi...skall jag inte få spela då det e sjukt elakt. Därav tvinga ner alla till cqb speed o folk har skydd därefter så bör vi få mindre elakheter på plan samt lite mera adrenalin laddade stunder när det smatrar i plåten.
/johan
_________________ Som people play it safe, some people is in the zone. Me im always in the SafeZone
Senast redigerad av Daytrader 30 mar 2016, 16:35, redigerad totalt 1 gång.
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Det handlar inte om utgångshastighet, det handlar om semi vs fullfräs, mängden av plast i luften. Om kontrollerad semi eldgivning vs hejdlöst ösande som oftast mynnar ut i att man står bakom var sitt hörn och slänger vita plaststreck i luften tills nån har lite mer tur än den andra och träffar motståndaren. En begränsad mängd understöd/fullautobössar på varje sida räcker gott o väl för effekten av nedhållande eld, med fullauto på allt, så har du i princip ett helt lag med understödsvapen.
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Blev medlem: 26 mar 2016, 11:38 Inlägg: 10
Förnamn: Conny
Efternamn: Ågren
Hej är man som helt nu Välkommen? Har bara hittat halva min M90 kostym i dagsläget och har ingen sidearm och tot4 mag 2 är hicap och några radios. Min ska ligga i auto a. Detta kanske blir mitt första spel.
Blev medlem: 04 apr 2014, 16:03 Inlägg: 200 Ort: Hisingen!
Förnamn: Dennis
Efternamn: Olsson
Voodoo 1 skrev:
Det handlar inte om utgångshastighet, det handlar om semi vs fullfräs, mängden av plast i luften. Om kontrollerad semi eldgivning vs hejdlöst ösande som oftast mynnar ut i att man står bakom var sitt hörn och slänger vita plaststreck i luften tills nån har lite mer tur än den andra och träffar motståndaren. En begränsad mängd understöd/fullautobössar på varje sida räcker gott o väl för effekten av nedhållande eld, med fullauto på allt, så har du i princip ett helt lag med understödsvapen.
Well spoken. Allt för ofta på CQB-spel som Skroten (som nu börjat köra semi ibland, me like!), Bogartpojkarnas på Bockaby (Stråssa var helt underbart med semi only, burst på KSP) och ovan nämnda CY så blir spelet sittandes och odynamiskt. Bockaby har ju fördelen att man kan titta upp på så många ställen och springa kors och tvärs för att hitta utrymme. Nu missar jag Bocken till helgen då jag skall förespråka våran underbara hobby på SciFi mässan då dom har semi-only. Med semi-only måste man även själv som spelare tänka till ett extra steg innan man skjuter, när man skjuter och vart motståndaren kan tänkas ta sig vid eldgivning. Man känner även mer glädje när man får en kill vid semi då man inte fläkt iväg ett mag likt en A-10 Warthog (BRRRRRRTTT). Men det är lite som Morten säger, oftast är det den som har mest tur eller bara tar en richochet-träff för att man förbrukat all boll man har på sig.
_________________ Profilbild tagen av: Patric med C "Vafan, på Hisingen bor ju bara kriminella." - Jompa, HLs ständiga vattenbärare
Oavsett så har då dem som känner att dem vill ha en annan spel regel sagt sitt. Nu skippar vi diskutera ett ämne som kan daltas med för mycket. Detta är ju endå bara en spel info tråd o inte en "spelstuks" tråd
Kanske inte bästa formuleringen eller ordvalen ...men detta kan vi diskutera i mängder med både för o nackdelar
/Johan
_________________ Som people play it safe, some people is in the zone. Me im always in the SafeZone
Senast redigerad av Daytrader 30 mar 2016, 21:36, redigerad totalt 1 gång.
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Daytrader skrev:
Oavsett så har då dem som känner att dem vill ha en annan spel regel sagt sitt. Nu skippar vi diskutera ett ämne som kan daltas med för mycket. Detta är ju endå bara en spel info tråd o inte en "spelstuks" tråd
/Johan
Nu har "dem" ju inte sagt något utan enbart lagt upp ett spel med info i denna tråden. Att det finns en del att diskutera är ju öppenlyst, men va bra att du avgör detta åt oss, så slipper vi dalta.
Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42 Inlägg: 1178 Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Om ni vill ha en allmän diskussion om singlefire så får ni skapa en egen grupptråd för det.
Svar till Voodoo1: Vi kommer inte ändra reglerna, vi har haft pistolfighter/singelfire spel som avslutning tidigare. Ett fåtal var då intresserade. Vi skapar spel som majoriteten vill spela, dels för att vi behöver ett högt deltagande för att få det hela att gå runt, dels för att fler vill spela det. Vi kan vid genomgången ställa frågan till dom som anmält sig och är på plats om dom vill spela den 3:e och sista rundan med endast singlefire genom omröstning med handuppräckning. Är det en övertygande majoritet som vill det så kan vi köra sista rundan med det. Låt oss där efter utvärdera inför kommande spel.
Mvh Ghost med Sea Shepherd
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori