Inläggsrubrik: Re: Det Transbokiska inbördeskriget - Lördag 25 Maj 2013
Postat: 27 maj 2013, 14:55
Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00 Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Och stort tack till mitt gäng i Socialistiska befrielsebrigaden. Det var gött som fan att spela med er! Bra stridsmoral, och vi klarade oss bra mot de importerade knektarna. inte minst ni som knappt spelat tidigare.
Tack alla som var med. Bra humör, och trevligt raktigenom. Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Inläggsrubrik: Re: Det Transbokiska inbördeskriget - Lördag 25 Maj 2013
Postat: 30 maj 2013, 08:03
Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32 Inlägg: 3218 Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Tankar kring förbättring: -vi som anföll saknade ett klart syfte med vår verksamhet - det var roligt med okänd terräng, karta hade dock underlättat mycket
Inläggsrubrik: Re: Det Transbokiska inbördeskriget - Lördag 25 Maj 2013
Postat: 30 maj 2013, 08:14
Blev medlem: 02 jul 2011, 12:00 Inlägg: 2045
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
All feedback mottages tacksamt.
Detta var ju inte bara ny mark, utan också SUG:s första arrangemang, så vi kan och vill förbättra oss. Det finns flera medlemmar med marker de vill bjuda in föreningen till, och som vill ha varierande nivå av arrangemangshjälp. Så skriv gärna specifikt vad som var bra och vad som var dåligt. Det kan handla om info före arr, bakgrundshistoria, antal spelare, på plats-logistik, ledning, mark, avslutning osv.
Vi är glada för att många verkade ha haft roligt SUG (Janusz)
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Inläggsrubrik: Re: Det Transbokiska inbördeskriget - Lördag 25 Maj 2013
Postat: 30 maj 2013, 12:43
Blev medlem: 29 apr 2005, 21:32 Inlägg: 3218 Ort: Göteborg
Förnamn: B
Efternamn: E
Jag tycker att det viktigaste för ett bra spel är att organisationen och ledarskapet är etablerat innan spelet. Vilka grupper är det, vem leder vad, vilka stridspar osv. Det är svårt att göra detta på plats när man kommer till spelet. Oftast finns det inte tid för det då.
Därefter så bör uppgifterna/uppdragen vara tydligt definierade, intressanta och möjliga att genomföra med befintlig styrka (personligen gillar jag militärauppdrag framför datorspelsuppdrag, t.ex. ta och rensa, stridsspana mot, eldöverfall, fördröj, förstör osv.) Vad, hur, när och vilka ska göra vad?!
Har man en bra mark, god organistion på båda sidor och intressanta uppgifter så har man enligt mig ett bra spel. Det spelar då ingen roll hur många det är, det blir bra ändå!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori