Inläggsrubrik: Re: Little Green Mens nattspel - Lördag 14 December 2024
Postat: 15 dec 2024, 16:00
Förnamn: William
Efternamn: Nilsson
Måste bra säga att Förra natt spel var helt okej Detta natt spel var inte lika bra säga att samling kl 16,00 genomgång kl 17,00 och sen står och säga att vsafare vet att när man säger klockan 17,00 så är det 18,00 inte okej sen säga att folk måste flytta på bilarna efter de har stått där i 30 min, kunde ha sagt det direkt, sen står och säga att man väntar på de som flyttar på bilarna när man i själva verket är sen själv
Tack för ett gott spel, hoppas att alla hade en bra kväll!
Citera:
Vilket nummer ska man swisha till?
070 304 56 30
Angående logistiken och kommunikationen så ber jag om ursäkt för det och skall försöka göra det bättre i framtiden. Det behövs mer tydlighet kring hur schemat är tänkt att funka, det håller jag med om.
Angående själva spelandet så när jag pratade med lite olika spelare så förstod jag också att de två sidorna haft väldigt olika upplevelse av hur bra kommunikationen var och hur lätt eller svårt det var att förstå vem som var vän och fiende och undvika friendly fire. Den sidan som pratade mycket på radion hade inga problem med friendly fire medan de som inte pratede så mycket hade stora problem. Det är en mycket intressant lärdom som jag tar med mig. På nattspel är armbindlar bara av begränsad nytta då man inte ser så bra, så det enda robusta sättet att ID'a andra spelare på är att hålla uppe sambandet med samtliga spelare på sin sida och hela tiden hålla koll på var alla är. Att ordna upp grupper, callsigns, radiokanaler etc. kräver i praktiken att någon driven individ kliver fram och tar ansvar för helheten på respektive sida. Det kan kanske vara en bra idé att utse en plutonchef per sida så att någon tydligt känner det ansvaret så att det inte faller mellan stolarna. Sedan måste dessutom samtliga spelare ha radio och försöka bidra till sammanhållningen på hela sin sida. Jag tar gärna emot andras tankar och feedback i denna fråga, men tar i övrigt med mig detta som tankar om förbättring till framtida spel.
Inläggsrubrik: Re: Little Green Mens nattspel - Lördag 14 December 2024
Postat: 16 dec 2024, 09:02
Förnamn: Sina
Efternamn: Assadi
Jag hade väldigt kul trots att det var en total brist på kommunikation vilket givetvis var delvis mitt egna fel då min radio havererade. Men hörde att radion var väldigt tyst i mitt lag från andra.
Lagmarkeringar som inte avslöjar en allt för mycket kanske ha en ir patch på bakhuvudet eller liknande. Nånting diskretare än att ha lysande leds på sig när man försöker att smyga
Tack mattias för att du ordna upp det nästa gång kommer bli ännu bättre
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori